1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه فنی شاسی بلند بورگوارد BX5 با هیوندای توسان TL + جدول

مقایسه فنی شاسی بلند بورگوارد BX5 با هیوندای توسان TL + جدول

17 شهریور 1400
  • 0

مقایسه‌ خودروهای پر مخاطب بازار شاسی بلند ها در کشور از محبوبیت خاصی بین متقاضیان خرید خودرو برخوردار می باشد. این بار به سراغ شاسی بلند با کیفیت چینی بورگوارد BX5 در مقابل خودروی پرطرفدار کره ای هیوندای توسان TL رفتیم. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. بازار دست دوم بسیار مناسب در مقابل امکانات و کیفیت نسبتا بالا رقابت را سخت می کند.


معرفی بورگوارد BX۵:

بورگوارد BX۵، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۹۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

24.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک Aisin استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

23.jpg

از جمله امکانات این خودرو می توان به صفحه نمایش مرکزی لمسی ۸ اینچی ، سیستم پاک کننده اتوماتیک دیسک‌های ترمز جلو (BDC) ، دوربین ۳۶۰ درجه ، سنسور پارک جلو، عقب و جانبی ، کلید هوشمند (ورود بدون کلید) ، استارت دکمه‌ای ، گرم کن آیینه‌های جانبی و چراغ خوش آمدگویی ، چراغ‌های جلو زنون ، سیستم چراغ کمکی در هنگام پیچیدن ، گرم کن صندلی‌های ردیف جلو ، کنسول عقب تاشو به همراه جا لیوانی اشاره کرد.

22.jpg

معرفی هیوندای توسان TL:

هیوندای توسان TL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

25.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

27.jpg

از جمله امکانات این خودرو می توان به گرمکن فرمان ، سنسور نور ، کلید استارت ، گرم کن و سرد کن صندلی ، ترمز پارک الکترونیکی ، یخچال ، سانروف پانوراما ، آینه الکتروکرومیک (EMC) ، صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی ۴.۲ اینچی ، باله عقب مجهز به چراغ ترمز ، چراغ‌های عقب LED ترکیبی ، چراغ‌های جلو LED ، چراغ‌های LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ‌های مه شکن ، چراغ‌های راهنما بر روی آینه‌های جانبی و سیستم روشنایی ورود به خودرو ، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی ، سیستم شناسایی نقطه کور ، سیستم کمکی پارک به وسیله سنسور‌های عقب و جلو (PAS) اشاره کرد.

26.jpg

 

خودرو
بورگوارد BX5 هیوندای توسان TL
کشور سازنده
آلمان کره جنوبی
سال (طراحی)
2017 2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1797سی سی 1999سی سی
حداکثر قدرت
190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 164 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
280 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ سرعته تیپ ترونیک Aisin 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن
1670 کیلوگرم 1583 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4490 طول ، 1877 عرض ، 1675 ارتفاع 4475 طول ، 1850 عرض ، 1650 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2685 میلیمتر 2670 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.9 لیتر در هر صد کیلومتر 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 62 لیتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو و عقب دیسکی ، ترمزهای ABS و EBD ، سیستم های ESC ، EDS ، HBA ، HAC ، HDC ، EPB سيستم کمکي کنترل حرکت در شيب‌ HAC ، سيستم کنترل پايداري الکترونيکي با امکان کنترل مجزاي 4 چرخ ، ABS ، EBD
کیسه هوا
راننده و سرنشین، پرده ای و جانبی 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم استریو Hi،Fi (برند JVC) – نه عدد بلندگو رادیو و سی دی و بلوتوث


نظرات