1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. در هنگام خرید لنت‌ ترمز خودرو به ‌چه ‌نکاتی باید توجه داشت؟

در هنگام خرید لنت‌ ترمز خودرو به ‌چه ‌نکاتی باید توجه داشت؟

26 شهریور 1400
  • 0

لنت‌ ترمز خودرو از مهم‌ترین قطعات در هر خودرو به‌شمار می‌رود و اصولا مهار و کاهش سرعت خودرو بدون وجود سیستم ترمز و لنت‌ها غیرممکن است. طی سال‌های گذشته بیش‌تر نیاز بازار ایران در این بخش از طریق واردات تامین می‌شد. یکی ار نکات مهم در خرید این قطعه مصرفی توجه به برند و مقایسه قیمت لنت ترمز با سایر نمونه ها می باشد.

اما با ‌همت و تلاش صنعتگران کشورمان درحال حاضر تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور به‌ لنت‌ترمز است و حتی لنت‌سازان داخلی توانایی عرضه محصول برای انواع خودروهای خارجی را نیز دارند و در این راستا از کارنامه موفقی برخوردارند. اما خرید لنت‌ ترمز مرغوب نیازمند رعایت برخی نکات مهم است و خرید از برندهای مطرح و عدم‌استقبال از محصولات تقلبی می‌تواند گام مهمی در راستای حذف محصولات تقلبی از سطح بازار باشد.


خرید لنت از فروشندگان خوشنام و با سابقه

اصولا برای خرید لنت‌ترمز باید به‌فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی شرکت‌های بزرگ لنت‌ساز مراجعه کرد و فروشندگان با وجدان نیز اجناس اصلی شرکت‌های بزرگ لنت‌ساز را به‌مشتریان عرضه می‌کنند.
بنابراین نخستین مورد حین خرید لنت‌ترمز مراجعه به‌فروشگاه‌ها و فروشندگانی است که محصولات اصلی و باکیفیت عرضه می‌کنند.


دقت در خریدهای آنلاین و مرجوع کردن لنت‌های غیراصل

درحال حاضر خرید آنلاین نیز می‌تواند جزو گزینــــــه‌های خرید لنت باشد. اما برخی از فروشگاه‌های اینترنتی اجناس غیر اصـــــــــــل را به‌مشتریان عرضه می‌کنند.

بنابراین باید محصول خریداری‌شده دارای کد و هولوگرام مخصوص همان شرکت باشد. با نخریدن از فروشگاه‌های متقلب و مرجوع کردن قطعات غیراصل می‌توان به‌اصلاح وضعیت بازار نیز امیدوار بود. بنابراین خریدار باید کدشناسه کالا را چک کرده و درصورتی که این کدشناسه مربوط به‌لنت‌سازان کشور نباشد، جنس را مرجوع و از فرد فروشنده شکایت کند.


حسن خرید از نمایندگان لنت‌سازان چیست؟

خرید قطعه از ‌نمایندگان لنت‌سازان چندین حسن دارد. نخست‌این‎که کالا را با قیمت مناسب‌تر می‌خـــــــــرید و همچنین از اصالت کالا مطمئن خواهید بود.

درواقع تولیدکنندگان ایرانی به‌مشتریان گارانتی و اطمینان می‌دهند که اگر کالای خریداری‎شده توسط مشتری دچار هر نوع مشکلی شد، آن کالا از خدمات پس از فروش برخوردار خواهد بود.



نظرات