1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی بیشتر با شاسی بلند جدید سانگ‌یانگ X200 + تصاویر

آشنایی بیشتر با شاسی بلند جدید سانگ‌یانگ X200 + تصاویر

25 شهریور 1400
  • 0

خودروساز باسابقه کره‌ای می‌خواهد یک شاسی‌بلند آفرودی را به‌عنوان جانشین معنوی نسل اول کوراندو و با نام اولیه X200 رونمایی کند.

این خودرو که رقیب جیپ رانگلر و فورد برانکو حداقل در ایده و روی کاغذ خواهد بود ازنظر ظاهری هم شباهت‌هایی به آن خواهد داشت. زبان طراحی جدید سانگ‌یانگ بر اساس چهار عنصر معماری قوی، کنتراست پر جنب‌وجوش، لذت غیرمنتظره و ارتباط با طبیعت بنا شده و در این محصول جدید تبلور خواهد یافت.

ssangyong-kr10-sketch-1.jpg

این جهت‌گیری جدید در طراحی را می‌توان در جلوپنجره الماسی شکل، محفظه زاویه‌دار چراغ‌های جلو، کاپوت تراش‌دار و بیرون‌زدگی اسپرت گلگیرهای جلو و عقب مشاهده کرد.

ssangyong-kr10-sketch-3.jpg

گفته می‌شود سانگ‌یانگ X200 الهام گرفته از لندروور دیفندر کنونی است. کابین آن جادار با استایل صنعتی و پوشیده از مواد سخت است که ۵ صندلی در آن قرار می‌گیرند. حدس می‌زنیم یک نسخه سه درب برای رقابت با لندروور دیفندر ۹۰ نیز در برنامه سانگ‌یانگ باشد.

X200 همانند برادر خود J100 دارای صفحه نمایشگر راننده دیجیتالی، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، اتصال وای فای و حتی مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده ازجمله کروز کنترل پویا، تشخیص علائم جاده‌ای، تشخیص عابر پیاده، دستیار رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و از این قبیل می‌باشد.

ssangyong-kr10-sketch-22.jpg

در زیر کاپوت این خودرو شایعاتی از حضور موتورهای الکتریکی هم به گوش می‌رسد. علاوه بر موتورهای بنزینی و دیزلی شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و یک موتور دیزلی ۱.۶ لیتری، احتمالاً از یک مدل با دو موتور الکتریکی ۱۴۰ کیلوواتی که هرکدام روی یک محور نصب می‌شوند نیز استفاده شود. برای مدل تمام الکتریکی از باتری‌های ۶۱.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یون مشابه کوراندو e-Motion بهره گرفته خواهد شد که بردی ۳۲۰ کیلومتری را برای آن فراهم می‌سازد.

2022-SsangYong-Korand-X200-3.jpg

درحالی‌که سیستم چهار چرخ محرک این خودرو قطعی است اما معماری و پلتفرم آن هنوز جای سؤال دارد که آیا از پلتفرم ماژولار ماهیندرا به نام MEMSA استفاده می‌شود یا یک شاسی نردبانی همانند جیپ برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

 

سانگ‌یانگ X200 رقبایی قدر و محبوب چون جیپ رنگلر، فورد برانکو و لندروور دیفندر دارد و رقابت با آن‌ها برای آن کار آسانی نخواهد بود. با این وجود این شرکت می‌خواهد با معرفی X200 در سال ۲۰۲۲ و شروع فروش آن در اروپا، آسیا و اقیانوسیه، شانس خود را بیازماید.

2022-SsangYong-Korand-X200-3.jpg

تصاویر این مقاله، رندرهایی غیررسمی بر اساس آخرین اطلاعات از این خودرو و تیزرهای آن می‌باشند.

منبع پدال


نظرات