درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
اولا در طرح فقط واردات خودروهای برقی یا هیبریدی نیست، بلکه واردات خودروهای بنزینی با درجه B و بالاتر هم مجاز است. حتی خودروی کارکرده زیر سه سال کارکرد!
بماند که خودروهای برقی و هیبریدی فقط تولید تویوتا نیست و بسیاری از خودروسازان دنیا چندسالیست در این زمینه فعالیت و تولیدات دارند.
دوما منشا ارز باید خارجی باشد و به ازای صادرات خودرو و قطعات یاااا فروشی که تعهد ارزی برای دولت ایجاد نکند امکانپذیر است.
پس اصلا نیازی به تخصیص ارز توسط دولت نیست فقط شورای مثلا رقابت باید دست از سر وارد کننده بردارد و آنرا انحصاری نکند.
در ضمن ایکاش در این طرح قیمت خودروی داخلی آزاد و تعرفه واردات حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا میکرد تا هم خودروسازان ایرانی به خواسته خود برسند و هم واردات باعث رقابتی شدن واقعی بازار شود. در آنصورت طرف به جای پرداخت حدود ۳۲۰ میلیون یا بیشتر بابت قیمت آزاد شدهی تارا میتوانست بین تارا و برخی محصولات کیا و هیوندا و حتی ژاپنی و اروپایی حق انتخاب داشته باشد!