1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. چه می توان کرد با شیشه شکسته یا ترک خورده خودرو؟

چه می توان کرد با شیشه شکسته یا ترک خورده خودرو؟

شیشه شکسته یا ترک خورده خودرو را چه کنیم؟
15 مهر 1400
  • 1

یکی از بدترین صحنه هایی که حین رانندگی می تواند برای هر فردی رخ دهد، شکستن شیشه اتومبیل است که می تواند مشکلات زیادی را برای هر فردی ایجاد کند.

اما بیشتر رانندگان در این مواقع نمی دانند باید با خودرو شیشه شکسته چه کنند اما توصیه این است که هیچ وقت نباید این مشکل نادیده گرفته شود چرا که بسیاری از رانندگان این برداشت را دارند اگر شیشه اتومبیل که حتی ترکی ریز برداشته را تعمیر نکنند، مشکلی برایشان پیش نمی آید. 

شیشه شکسته یا ترک خرده کمترین مشکلی را که می تواند پیش بیاورد مختل کردن دید راننده حین رانندگی است که باعث می شود در تصمیم گیری های سریع نتواند به علت دید نامناسب تصمیم صحیحی را انتخاب کند و انجام دهد.

نادیده گرفتن آن ترک شیشه حتی از نوع کوچکش، می تواند مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد کند. نور مستقیم خورشیدی که هر روز روی شیشه اتومبیل می تابد باعث می شود که منبسط و منقبض شود و هر روز این ترک می تواند افزایش یابد در حالی که یک تراشه یا ترک کوچک اغلب می‌تواند تعمیر شود. شیشه ترک خورده می‌تواند بر دید شما تأثیر بگذارد و دیدن جاده را دشوارتر می‌کند. 

01.jpg

ترک خوردگی شیشه‌های جانبی یا عقب حتی می‌تواند خطرناک‌تر باشد. این پنجره‌ها از شیشه خمیده ساخته شده اند که برای خرد شدن قطعات به اندازه نخود طراحی شده است تا احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهد. اگر یکی از این پنجره‌ها آسیب ببیند، احتمال دارد که از درجه حرارت، ضربه بیشتر، حتی تکان تند رانندگی از روی دست انداز، بشکند.

اولین قدم این است که به یک متخصص برای تعویض آن مراجعه کنید. جلوپنجره خودرو بخش مهمی از وسیله نقلیه است و بخشی از سیستم ایمنی آن به شمار می رود. از استحکام چرخش تا استفاده از کیسه هوا، شیشه جلو نقش مهمی را ایفا می‌کند. انتخاب متخصص مناسب برای ایمنی بیشتر اهمیت دارد.

یکی از افداماتی که متخصصین انجام می دهند ترمیم شیشه است و شناخت جنس شیشه‌های اتومبیل تا حدودی در ایجاد اقدامات لازم برای انجام این کار نقش دارد. مدت زیادی است که از شیشه‌های لمینتی برای جلوی اتومبیل استفاده می‌کنند. این جنس شیشه‌ها در مقابل حرارت و فشار تا حد زیادی حالت همگن خود را حفظ می‌کنند و در هنگام ضربه نیز ترک خورده، ولی از هم نمی‌پاشند.

همچنین برخی از متخصصان از چسب برای ترمیم شیشه شکسته استفاده می کنند که می تواند راهکاری مناسب برای رها شدن از این وضعیت باشد.

با توجه به نکات گفته شده می‌توانید در صورت داشتن شرایط به ترمیم شیشه خودرو با چسب ترک ماشین بپردازید. این نوع چسب‌ها با استفاده از کیت مخصوص و با ویژگی پر کردن فضای خالی شده بین شیشه خودرو قابل تهیه و استفاده است.

در نهایت نیز به دنبال گارانتی یا ضمانت با کیفیت بالا باشید. اگر شیشه تعمیر شده شما بیشتر ترک بخورد ممکن است باعث شکستن کل شیشه شود. گارانتی تعویض شیشه مادام العمر تا زمانی که مالک وسیله نقلیه خود هستید، خیال شما را از روی شیشه و همچنین کار نصب راحت می‌کند. 



نظرات

  • سعید سعید (16 مهر 1400 ساعت 11:38)

    ما یک ماشین پراید داریم که چندین سال است شیشه جلوش شکسته است سمت شاگرد یه چند بار خواستیم تعویضش کنیم تا خیلی گران است همین جوری گذاشتیمش .