1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت محصولات ایران خودرو 10 سال پیش چقدر بود؟ + جدول

قیمت محصولات ایران خودرو 10 سال پیش چقدر بود؟ + جدول

28 آبان 1400
  • 1

حدود از سال 1390 بود که زمزمه تحریم و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد ایران رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت. صنعت خودرو در آن سال‌ها دوران بهتری را نسبت به الآن طی می کرد و حداقل از بعد تنوع محصول و کیفیت اوضاع به‌مراتب مناسب تر بود. قیمت خودرو در آن سال‌ها نسبت به درآمد مردم کشور منطقی بود و می توانستیم برای خرید خودرو برنامه‌ریزی داشته باشیم.

از صفوف طویل متقاضیان خرید خودرو پشت وب سایت‌های فروش ایران خودرو و سایپا خبری نبود و طرح قرعه‌کشی برای ثبت نام خودرو شوخی بیش نبود. ولی اتفاق‌هایی که برای کشور افتاد و تصمیماتی که مسئولین گرفتند باعث شد اوضاع صنعت خودرو در کشور وارد گردابی شود که هنوز دامن‌گیر این صنعت است.

خرید خودرو در آن سال‌ها کاری راحت بود که روش‌های فروش متنوعی هم در اختیار مشتری قرار می گرفت و خیلی راحت می توانستیم خودروی مورد نظر از بین محصولات داخلی را تهیه کنیم.  بعد مقدمه‌ای کوتاه نگاهی خواهیم داشت به اطلاعیه فروش ایران خودرو در سال 1390 و نکات جالب‌توجه آن.

در آبان ماه سال 1390 تنوع محصولات ایران‌خودرو و حتی انتخاب رنگ برای مشتریان بسیار بالاتر از زمان حال یعنی آبان ماه 1400 بوده است. توجه به تعداد ردیف خودروهای مونتاژی در لیست فروش، گویای همه‌چیز است. قیمت‌ها را که دیگر نمی شود با الآن قیاس کرد.

چند روز پیش بود که در خبری قیمت‌گذاری دستوری از روی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا برداشته و نرخ‌های جدید اطلاع رسانی شد ولی این تصمیم عمر کوتاهی داشت و این در حالی بود که شرایط قرعه کشی هنوز بر روی بخشنامه‌های فروش فعال بوده بود ولی هنوز مشخص نیست که سرنوشت قیمت خودروهای فروخته چه خواهد شد.

در جدول درج شده که مربوط به قیمت نقدی محصولات ایران‌خودرو در آبان ماه 1390 است تنوع بسیار عجیب محصولات خودنمایی می‌کند! در ادامه این مطلب می توانید این تنوع محصول را در 3 صفحه مشاهده نمایید.

برای بزرگتر دیده شدن عکس ها بر روی آن کلیک نمایید.

01-1.jpg002-2.jpg

003-3.jpg

 

 

 



نظرات

  • ناشناس ناشناس (28 آبان 1400 ساعت 07:49)

    واقعا دولت روحانی چی به سر مردم آوردالان بعضی از همین خودروها 40 برابر شده . مثل خودروی تندر که 13 میلیون بود الان 400 میلیون شده و الباقی هم حداقل 30 برابر شده. اونوقت به مردم میگن تورم هرسال زیر 10 درصد هستش. واقعا چه کسی باید جواب اینهمه خیانت به مردم را بده؟ اونوقت خورو ساز اعلام میکنه براش مقرون به صرفه نیست با این همه افزایش قیمت تولید کنه. بابا در این 2 خودرو ساز ایرانی را ببندید تا همه خیالمون راحت بشه. بخدا الاغ بخریم کیفیت سواریش بهتر از این خودروهاس.