1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی وانت برقی کندی K32؛ خودرویی چینی-آمریکایی با ظاهر و باطنی ناهماهنگ + عکس

معرفی وانت برقی کندی K32؛ خودرویی چینی-آمریکایی با ظاهر و باطنی ناهماهنگ + عکس

وانت برقی کندی K32؛ خودرویی چینی-آمریکایی با ظاهر و باطنی ناهماهنگ + عکس
29 آبان 1400
  • 0

بازار خودروی کشور آمریکا بهترین مکان برای فروش پیکاپ می باشد و وقتی به آمار پرفروش ترین خودروهای سال و یا ماه در ایالات‌متحده نگاه می کنیم، اگر در رتبه اول اسم یک پیکاپ نباشد، قطع به یقین در بین 3 تا خودروی اول حضور خواهد داشت. اگر بخواهیم مثالی در این خصوص ذکر کنیم بهتریم مثال پیکاپ F150 خواهد بود. بازار پیکاپ ها در آمریکا بسیار داغ هستند و حضور انواع این خودروها در نسخه های دیزل، بنزین و اخیراً برقی گویای این موضوع است. جدیدا یک شرکت چینی-آمریکایی یک مدل از پیکاپ الکتریکی خود را مخصوص بازار این کشور معرفی کرده است که در این مطلب به بررسی این خودرو خواهی پرداخت.

کندی آمریکا که شاخه آمریکایی گروه چینی کندی تکنولوژی است از آفرودر الکتریکی خود با نام K32 رونمایی کرد. این خودرو شاید در نگاه اول یک پیکاپ به نظر برسد اما در واقع یک وسیله کاربردی در کلاس UTV است که اجازه تردد در معابر عمومی را ندارد. K32 سومین خودروی کندی در آمریکا محسوب می شود. یک سال پیش نیز مدل‌های K23 و K27 در این کشور معرفی شدند.

Kandi-America-K32-Off-Road-EV-6-1-767x512.webp
به لطف طراحی دو کابین، ارتفاع زیاد از سطح زمین، گلگیرهای عضلانی و محفظه بار بزرگ در عقب K32 را با یک پیکاپ جمع‌وجور اشتباه خواهید گرفت. در واقع این خودرو با طول ۵۴۳۶ میلی‌متری خود طویل‌تر از فورد رنجر بوده اما طراحی بخش‌هایی همچون چراغ‌های جلو و جلوپنجره چینی بودن K32 را فریاد می‌زنند.

Kandi-America-K32-Off-Road-EV-3.webp
K32 علیرغم ظاهر خشن خود در کلاس UTV های آفرود قرار گرفته و بنابراین کاربری محدودتری نسبت به پیکاپ های استاندارد دارد. قوای محرکه این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۲۸ اسب بخار تشکیل شده است. این نیرو به تمامی چرخ ها منتقل شده و باعث ثبت حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت می‌شود.

کندی K32 در دو نسخه پایه و فول عرضه خواهد شد. نسخه پایه از باتری ۲۰.۷ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شعاع حرکتی ۹۷ کیلومتری دارد درحالی‌که مدل فول از باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۲۴۱ کیلومتری را ارائه می‌کند. گفته شده استفاده از شارژر استاندارد باعث خواهد شد باتری در ۷.۵ ساعت شارژ شود. وزن ۱۸۵۵ کیلوگرمی برای چنین محصولی بالا به نظر می‌رسد. همچنین وزن ناخالص ۲۴۳۰ کیلوگرمی نیز خبر از محدودیت‌های جدی در حمل بار می‌دهد.

Kandi-America-K32-Off-Road-EV-5.webp
کابین K32 فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگ‌سال را دارد. متریال بکار رفته در داشبورد ظاهری کاملاً ساده داشته اما کنسول مرکزی تحت تأثیر نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی قرار دارد. به این موارد باید پشت آمپرهای دیجیتالی، دو کیسه هوا، دوربین دید عقب، سیستم حفاظت از باتری، ABS و EBD را اضافه کرد.

قیمت نسخه پایه K32 در آمریکا از ۲۷۶۹۹ دلار (پیش از اعمال مشوق‌ها) شروع شده و به ۳۴۴۹۹ دلار برای مدل فول می‌رسد. کندی آمریکا گارانتی ۳ ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری را برای کلیت خودرو ارائه کرده درحالی‌که باتری گارانتی ۵ ساله یا ۴۸ هزار کیلومتری دارد.

اولین نمونه‌های کندی K32 از اوایل سال ۲۰۲۲ در دسترس مشتریان خواهند بود.

Kandi-America-K32-Off-Road-EV-8.webp

منبع پدال


نظرات