1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی سری جدید کامیونت های فورس بهمن دیزل + قیمت و مشخصات

معرفی سری جدید کامیونت های فورس بهمن دیزل + قیمت و مشخصات

9 آذر 1400
  • 0

بهمن دیزل روز گذشته طی مراسمی در هتل المپیک تهران، سری جدید محصولات تجاری خود با نام فورس را رسما برای ورود به بازار معرفی کرد.

کامیونت های  «فورس» در چهار مدل 8/5 تن کابین دار و تک کابین و 6 تن کابین دار و تک کابین درخط تولید این شرکت تولید شده و آماده ورود به بازار هستند. در مراسم دیروز که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران و مشتریان عمده گروه بهمن و نمایندگان مجاز آن شرکت برگزار شد، ضمن معرفی این محصولات، مراسم ورود به بازار آن نیز انجام شد.

مشخصات فنی کامیونت فورس
کامیونت فورس 6 تن مشخصات فنی
اوزان(کیلوگرم) وزن 6000
حداکثر ظرفیت محور جلو 3200
حداکثر ظرفیت محور عقب 6800
وزن خالص خودرو 3050
موتور مدل موتور cummins
استاندارد آلایندگی EUROIV
نوع موتور 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم
سیستم سوخت رسانی 16 سوپاپ، مجهز به توربوشارژ، اینترکولر انژکتور، کانال مشترک(بوش-آلمان)
حجم موتور 3760 سی سی
قدرت موتور(اسب بخار) 155/2600
حداکثر گشتاور(نیوتن متر) 1900-1200/ 491
جعبه دنده مدل دستی- WLY/6G
نسبت دنده 1 6.32
نسبت دنده 2 3.927
نسبت دنده 3 2.293
نسبت دنده 4 1.396
نسبت دنده 5 1
نسبت دنده 6 0.79
نسبت دنده عقب 5.858
نسبت دنده نهایی 4.3
کلاچ نوع سیستم تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی
مکانیزم کلاچ بادی- روغنی
مخزن سوخت جنس و ظرفیت باک (لیتر) آلومینیومی-200
سیستم تعلیق سیستم تعلیق جلو فنر تخت پارابولیک
سیستم تعلیق عقب فنر تخت چندلایه مجهز به کمک فنر هیدروتلسکوپی
فرمان فرمان ساچمه ای گردان- هیدرولیکی
سیستم ترمز سیستم ترمز جلو و عقب کاسه ای پنوماتیک
نوع ترمز سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل و پایداری در سطوح لغزنده (EBD+ABS)
ترمز کمکی ترمز اگزوز
ترمز دستی مکانیزم پنوماتیکی بوستر چرخ های عقب
سیستم الکتریکی(ولت) باطری (12 ولت-60 آمپر) 2 عدد
دینام 28 ولت- 70 آمپر
شاسی نوع شاسی نردبانی
طول، عرض و ضخامت 6861*865*6
چرخ ها سایز و جنس رینگ 17.5*6- فولادی
مخزن سوخت جنس و ظرفیت باک (لیتر) آلومینیومی-200
حداکثر توان بالاروی از شیب (درصد) 42
شعاع گردش (متر) 7.5
تجهیزات ایمنی و رفاهی مولتی مدیا TFT لمسی، رادیو، رهیاب، بلوتوث، USD، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم موتی مدیا و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، کولر، مجهز به چراغ رانندگی در روز (LED)، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، مجهز به گرمکن آیینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی، مجهز به گرمکن آیینه‌های جانبی، کروز کنترل، امکان نصب دوربین دید عقب، دارای یک تخت خواب و امکان تبدیل صندلی های جلو به تخت خواب

در مقایسه کامیونت فورس 6 تن با سایر محصولات شرکت بهمن دیزل می‌توان گفت که این خودرو با موتوری 4 سیلندر و قدرتمند از نظر قوای محرکه نسبت به کامیونت شیلر از قدرت بیشتری برخوردار است. همچنین به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، انتظار می‌‌رود جایگاه خوبی را در بازار از آن خود کند.

16.webp

سهم 50 درصدی بهمن دیزل از بازار خودروهای تجاری

مدیر عامل گروه بهمن در مراسم ورود به بازار کامیونت های فورس، با اشاره به نیازهای کشور در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تولید، بارقه‌های امید را در دل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و صنعتی زنده می‌کند.

بیوک علیمرادلو با تاکید بر اینکه امروز گروه بهمن بیش از ۵۰درصد از بازار کامیونت کشور را در اختیار و سعی دارد تا در همه لایه‌های بازار به تامین نیازمندی‌های کشور بپردازد، تصریح کرد: برای بهبود حمل‌ونقل در کشور نیاز است تا محصولات جدیدی در این ناوگان جایگزین شوند و در این راستا گروه بهمن با ارائه محصول شیلر در یک سال و نیم گذشته و تامین نیاز بازار تلاش کرده است، علیمرادلو همچنین صنعت حمل و نقل را مانند خون جاری در اقتصاد کشور دانست و افزود تلاش بهمن دیزل خدمات رسانی در تمام بخش های حمل و نقل عمومی است تا صنعت حمل و نقل کشور رونق بیشتری پیدا کند. مدیرعامل گروه بهمن اظهار داشت: اصل اساسی برای گروه بهمن تولید محصولات با کیفیت ممتاز، عرضه با قیمت قابل رقابت و ارائه خدمات پس از فروش بی نظیر است.

18.webp

وی ادامه داد: دو شرکت بهمن دیزل و سیبا موتور در حال عرضه محصولات متنوع برای حمل و نقل کشور هستند و  به زودی نیز اتوبوس مدرن مسافری شهری ۱۲ و ۱۸ متری در گروه بهمن تولید خواهد شد تا در این زمینه هم نقش آفرینی نماییم.

راه اندازی مرکز خشنودی مشتریان در گروه بهمن

علیمرادلو در ادامه با اشاره به تلاش گروه بهمن برای داشتن بالاترین سطح مشتری مداری گفت: نگاه ما در گروه بهمن به مشتری مانند اعضای یک خانواده است و هیچگاه مشتریان خود را در شهر و جاده ننها نخواهیم گذاشت.
به همین منظور مرکزی به نام خشنودی مشتریان ایجاد کرده ایم تا ارتباط با مشتریان به صورت شبانه روزی پیگیری شود. تلاش ما برای کیفیت خوب محصولات و کیفیت خوب زندگی اعضای خانواده گروه بهمن است.

13.webp

مینی تراک و کشنده چدید بهمن دیزل در راه بازار

همچنین در این مراسم، مدیرعامل بهمن‌دیزل نیز با تاکید بر اینکه ورود به بازار کامیونت های فورس، گامی مهم در راستای بهبود و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، بیان داشت: جمع تولیدات سال گذشته بهمن‌دیزل یک‌هزار و ۱۵۹ دستگاه بود، این در حالی است که تا امروز یک‌هزار و ۴۶۴ دستگاه محصول در این گروه تولید شده و مطابق برنامه تا پایان سال ۲‌هزار و ۵۵۵ دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

حسین خضری خاطرنشان کرد: در 2ماه آینده قرار است کامیون کشنده جدید پرقدرت و مدرن و باکیفیت و همچنین پس از آن وانت جدید بهمن‌دیزل به عنوان جایگزین یکی از وانت های فعلی شرکت به بازار وارد شوند.

مدیرعامل بهمن دیزل با بیان اینکه کامیونت های فورس که از امروز روانه بازار می شوند می توانند تقاضاهای درون و برون شهری را پاسخ دهند، بیان کرد: کامیونت های فورس با انواع کاربری از جمله کاربری آتش نشانی، یخچال و ایزوله به بازار عرضه می شود.

خضری با اشاره به پر قدرت بودن موتور فورس با ۱۵۵ اسب بخار و ۴۹۱ نیوتن و رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ افزود: بهمن دیزل این کامیونت ها را در دو  نوع جاخواب‌دار و بدون آن تولید و در اختیار رانندگان قرار می دهد.

موتور محصولات فورس ساخته کامینز بوده و جعبه دنده آنها نیز با تحمل 550 نیوتن متر گشتاور، با دانش فنی شرکت ZF  و توسط یک شرکت معروف چینی ساخته شده است.

14.webp

کیفیت گازوییل کشور در سطح یورو 4 و 5 نیست!

حسین خضری در ادامه با اشاره به ساخت مجموعه شاسی خودروهای فورس و شیلر در داخل گروه بهمن، این مهم را از موفقیت های مهم شرکت دانست ، وی همچنین با اشاره به عرضه پیشرانه محصولات تجاری گروه بهمن با استاندارد آلایندگی Euro5-eev، از کیفیت نامناسب گازوییل عرضه شده در کشور انتقاد کرد و سطح بالای سولفور موجود در سوخت را عاملی برای افزایش آلایندگی و استهلاک محصولات دانست.

01.webp

قیمت کامیونت فورس گروه بهمن

خضری در آخر با اشاره به سیاست های گروه بهمن در ارائه محصولات بی رقیب درکیفیت و قیمت گفت: این محصول (فورس5/8تن) کابین خوابدار در اولین ظرح فروش با قیمت رقابتی ۹۴۹ میلیون تومان برای مصرف کننده با یکسال سرویس مجانی و گارانتی بسیار خوب ۳۰ ماه یا۲۰۰هزار کیلومترعرضه خواهد شد و در دو ماه آینده کامیونت  فورس مدل ۶ تن اتاق خواب دار و تک کابین نیز به بازار ورود پیدا می کند تا مشتریان  بهمن دیزل که سرمایه اصلی این شرکت هستند از این محصول نیز استقبال کنند و مانند همیشه پیشتاز در کسب رضایت مشتریان از نظر همه عوامل باشیم.

Untitled-1.webp

مشخصات کامیونت های فورس بهمن دیزل

کامیونت های فورس در دو ظرفیت 6 و 8 تن و با دو مدل تک کابین و کابین خواب دار و با کاربری های مختلف به تولید می رسند، پیشرانه تمام مدل ها 4 سیلندر توربو دیزل ساخت کامینز با حجم 3800 سی سی است، این پیشرانه توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت در دور 2600 و 490 نیوتن متر گشتاور از دور 1200 تا 1900 دور در دقیقه را دارد. سیستم تامسین سوخت این پیشرانه نیز از نوع انژکتوری تزریق مستقیم است.

نیروی تولید شده پیشرانه نیز توسط یک جعبه دنده دستی 6 دنده جلو به چرخ های عقب منتقل می شود، این جعبه دنده که توانایی تحمل حداکثر 550 نیوتنمتر گشتاور را دارد، با دانش فنی ZF آلمان و توسط یک شرکت چینی توسعه داده شده است.

21.webp

فرمان کامیونت های فورس از نوع هیدرولیکی بوده و سیستم تعلیق آنها نیز از نوع فنر تخت با کمک فنرهای هیدروتلسکوپی است،ترمز خودروها نیز دارای ABS و EBD بوده و از نوع کاسه ای پنوماتیکی است، همچنین ریتاردر یا ترمز اگزوز نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. سیستم برق کامیونت های فورس نیز از 2 عدد باطری 12 ولت 60 آمپر بهره می برد.

ظرفیت باک این خودروها 200 لیتر گازوییل می باشد و حداکثر توان بالاروی از شیب 42 درصدی را دارند.

20.webp

امکانات رفاهی کامیونت فورس

مانیتور لمسی مولتی مدیا 7 اینچی با پشتیبانی از رهیاب، بلوتوث، USB و SD و رادیو
سیستم تهویه مطبوع
کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
کروز کنترل
چراغ رانندگی در روز و مه شکن های جلو و عقب
شیشه بالابرهای برقی
قفل مرکزی
گرمکن آیینه های جانبی
قابلیت نصب دوربین دید عقب
امکان تبدیل صندلی ها به تخت خواب

15.webp

منبع car.ir


نظرات