1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی وِی رِی هولوگراکتور، یک تاکسی خودران و آینده‌نگرانه + عکس

معرفی وِی رِی هولوگراکتور، یک تاکسی خودران و آینده‌نگرانه + عکس

12 آذر 1400
  • 0

شرکت سوئیسی وی ری از کانسپت جدید خود با نام هولوگراکتور رونمایی کرد. این محصول مفهومی دید وی ری به حمل‌ونقل اشتراکی در آینده را نشان می‌دهد. هدف از معرفی این خودرو نمایش تاکسی خودرانی است که روی ایمنی بهبود یافته، اتوماسیون بهینه و راحتی مسافر تمرکز دارد. وی ری از هولوگراکتور به عنوان اولین خودرویی که دارای تکنولوژی واقعیت افزوده هولوگرافیک است نام می‌برد. این تکنولوژی باعث نمایش محتوا در اطراف خودرو شده و اطلاعات و موضوعات سرگرمی را در زمان کنترل از راه دور خودرو در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

98-wayray-767x508.webp
این تاکسی خودران برای سرویس‌های اشتراک خودرویی مشابه اوبر طراحی شده است. ویتالی پانومارف مؤسس و مدیرعامل وی ری می‌گوید با استفاده از تبلیغات هولوگرافیکی می‌توان هزینه‌های سواری برای مصرف‌کنندگان را کاهش داد. او همچنین اهمیت استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده به منظور تجسم تصمیم سازی خودروها در جاده و حتی ارائه گیم برای سرنشینان را برجسته می‌سازد. این مدیر ارشد می‌گوید هر سرنشین محتوای متفاوتی را از طریق جعبه‌های چشمی خود خواهند دید.

92-wayray-767x508.webp
سیستم هولوگرافیک سرنشین عقب این تاکسی در دستگاه متمایزی روی سقف قرار گرفته درحالی‌که داشبورد نیز جایگاه دستگاه‌هایی برای سرنشینان جلویی است. این کانسپت که توسط ساشا سلیپانوف (طراح اسبق بوگاتی، جنسیس، کونیگ زگ و لامبورگینی) طراحی شده از طراحی غیرعادی سه صندلی استفاده کرده و برای دسترسی به کابین می‌توان از درب‌هایی با استایل گالوینگ استفاده کرد.

خیزهای تیز هولوگراکتور از سازه‌های روسی الهام گرفته و سلیپانوف می‌گوید این طرح و الگوها قالبی عالی برای برجسته ساختن هولوگرافی در خودرو می‌باشند. وی ری از پشتیبانی هیوندای و پورشه برخوردار بوده اما گفته هیچ خودروسازی در تولید این کانسپت دخیل نبوده‌اند. مدیر وی ری به اتوکار گفته است:

97-wayray-767x508.webp
 ما می‌خواستیم محصولی برجسته بدون حضور خودروسازان را تولید کنیم. ما می‌خواستیم این محصول را به کاربران نهایی نشان دهیم

البته او افزوده که پلتفرم بکار رفته در این محصول می‌تواند تحت لیسانس خودروسازان باشد و وی ری حتی می‌تواند با استفاده از این خودرو سرویس اشتراک خودرویی خودش را راه‌اندازی کند. این کمپانی به ریشه قوای محرکه الکتریکی هولوگراکتور اشاره نداشته اما قول شعاع حرکتی ۵۹۹ کیلومتری با استفاده از یک باتری پیشرفته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی را داده است.

96-wayray-767x508.webp
کنترل از راه دور یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این کانسپت است. وی ری اشاره‌ای به چگونگی کارکرد ناوگانی هولوگراکتور نکرده اما مدیر شرکت در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان در آینده به‌کارگیری گسترده از این کانسپت را تصور کرد گفته است:

    بله چراکه نه؟ این ناوگان شبیه مرکز تماس بزرگ خواهد بود

جایگاه واقعیت مجازی این شرکت می‌تواند در محیط خانه نیز بکار گرفته شود. البته هولوگراکتور را می‌توان با استفاده از فرمان سنتی که در صورت عدم نیاز در داشبورد قرار می‌گیرد هم کنترل نمود.

 

منبع پدال


نظرات