1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فروش ۲۰۲۱ تسلا در آمریکا ممکن است حتی از BMW هم پیشی گرفته باشد

فروش ۲۰۲۱ تسلا در آمریکا ممکن است حتی از BMW هم پیشی گرفته باشد

10 بهمن 1400
  • 0

شاید تسلا سال ۲۰۲۱ را به عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس در ایالات متحده به پایان رسانده باشد؛ در اوایل ماه جاری تخمین زده می شد که تسلا ۳۱۳.۴۰۰ دستگاه خودرو را در طول سال ۲۰۲۱ در آمریگا به مشتریان تحویل داده است که این رقم با اختلاف اندکی پس از فروش ب‌ام‌و با ۳۳۶.۶۴۴ خودرو قرار می گرفت. با این حال، تخمین‌های جدید منتشر شده توسط Cox Automotive این احتمال را مطرح می کند که تسلا BMW را هم در تعداد فروش کنار زده باشد.

بر اساس این تخمین، تسلا سال گذشته ۳۵۲.۴۷۱ وسیله نقلیه در سراسر ایالات متحده فروخته است. این نشریه همچنین ادعا می کند که فروش تسلا ۷۲ درصد از کل فروش خودروهای برقی در ایالات متحده را در سال گذشته به خود اختصاص داده است که این عدد اندکی نسبت به سهم بازار ۸۰ درصدی آن در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. گزاره ای که موید علاقه روزافزون خودروسازان به ورود به بازار خودروهای الکتریکی و افزوده شدن بازیگران جدید به این بازار است.

بیشترین فروش تسلا مربوط به مدل 3 و مدل Y با فروش حدود ۱۲۱.۸۷۷ و ۱۹۰.۳۹۳ دستگاه بوده است. همچنین تخمین زده شده است که در مجموع ۱۷.۶۵۳ مدل S و ۲۲.۵۴۶ مدل X نیز به مشتریان تحویل داده شده باشد.

tesla-cars.jpg

اگر این تخمین‌های Cox درست باشد، به این معنی است که تسلا نه تنها از ب‌ام‌و بلکه از لکسوس، مرسدس بنز و آئودی نیز پیشی گرفته است. در سال ۲۰۲۱، لکسوس در مجموع ۳۰۴.۴۷۵ دستگاه خودرو در سراسر ایالات متحده فروخت، در حالی که مرسدسی که با کمبود قططعات نیمه‌رسانای خودرو دست و پنجه نرم می کرد توانست ۲۷۶.۱۰۲ خودرو بفروشد که تنها ۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. آئودی نیز سال ۲۰۲۱ را با ۱۹۶.۰۳۸ دستگاه تحویل داده شده در ایالات متحده به پایان رساند.

پرفروش‌ترین خودروی برقی تولیدکننده خودرو به غیر از تسلا، فورد موستانگ ماخ-ای (Mach-E) با ۲۷.۱۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ بود که پس از آن Bolt EV و Bolt EUV (تحویل‌شده قبل از توقف تولید آن) با ۲۴۸۲۸ دستگاه قرار می‌ گیرد. پرفروش‌ترین خودروی بعدی نیز VW ID.4 با ۱۶۷۴۲ فروش بود که کمی بیشتر از نیسان لیف (Leaf) با ۱۴۲۳۹ دستگاه فروخته شده، فروش داشته است.



نظرات