1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. راه‌اندازی اولین سامانه تاکسی بدون راننده در امارات

راه‌اندازی اولین سامانه تاکسی بدون راننده در امارات

14 بهمن 1400
  • 0

یک شرکت اماراتی به نام Group 42 اولین پروژه تاکسی های خودران را در خیابان های عمومی این کشور اجرا کرد. پروژه TXAI که در اجلاس شهر هوشمند ابوظبی از آن رونمایی شد اکنون یک مرحله از تست اولیه خود را در خیابان های این امارت با خدمت رسانی به 2730 مسافر به انجام رساند. مسئولیت این پروژه را یک شرکت زیرمجموعه G24 به نام Bayanat بر عهده داشته است که یک شرکت جغرافیایی، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی در امارات متحده عربی است. بیانات روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایشات کلی این تاکسی‌ها در جزیره یاس ابوظبی از 23 نوامبر تا 27 دسامبر 2021 انجام شده است.

با وجود بدون راننده بودن این خودروها، یک افسر ایمنی در مرحله آزمایشی روی صندلی راننده می نشیند. فلاح الاحبابی، رئیس اداره شهرداری ها و حمل و نقل گفت: «این پروژه یکی از گام های جسورانه در به کارگیری تکنیک های دقیق هوش مصنوعی مبتنی بر داده ها در شبکه حمل و نقل منطقه ست.»

مدیر اجرایی این شرکت گفت: ما متعهد به ادامه همکاری نزدیک با مقامات امارات متحده عربی برای ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقل نوآورانه با سرمایه‌گذاری استراتژیک در سراسر زنجیره ارزش تحرک هوشمند هستیم. بر اساس این گزارش، بیانات در حال حاضر با شرکای خود و مقامات امارات متحده عربی برای راه اندازی مرحله دوم برنامه TXAI همکاری نزدیکی دارد.

این مرحله قرار است تا اواسط سال 2022 راه اندازی شود و شامل 10 تاکسی بدون راننده در نقاط مختلف ابوظبی خواهد بود. این ناوگان به طور کامل از خودروهای الکتریکی و هیبریدی تشکیل شده است. جزئیات بیشتر در مورد این سامانه تاکسی را می توان در اپلیکیشن آن پیدا کرد. اپلیکیشن TXAI را می توان از طریق اپل استور و گوگل پلی دانلود کرد.

اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی و شرکت بیانات در ماه مارس سال گذشته برای توسعه وسایل نقلیه بدون راننده دست به دست هم دادند. این شرکت همچنین برای اجرای این طرح آزمایشی، با مرکز حمل و نقل یکپارچه و مدیریت دارایی امارات، Miral، همکاری نزدیکی داشته است.

طبق اعلام بیانات، بیش از 16600 کیلومتر رانندگی خودکار در مرحله یک آزمایشی صورت گرفته است.

منبع تسنیم


نظرات