1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بی‌ام‌و، مخالف منع تولید خودروهای درون‌سوز

بی‌ام‌و، مخالف منع تولید خودروهای درون‌سوز

16 بهمن 1400
  • 0

با اینکه بی‌ام‌و به شدت برنامه‌های الکتریکی خود را دنبال می‌کند اما از پیشرانه‌های درون‌سوز دست نکشیده است. نیروگاه ۱۲ سیلندر باواریا دیگر غرش نمی‌کند اما پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر جدید این خودروساز در راه هستند. یکی از وب‌سایت‌های خودرویی آلمان به نقل از اولیور زیپس مدیرعامل بی‌ام‌و گفته است خاتمه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز اقدامی ناپخته است. زیپس این سخنان را در خلال برگزاری جلسه‌ای محرمانه با گروه سیاسی CSU به زبان آورده است. رئیس بی‌ام‌و درباره منع فروش احتمالی خودروهای درون‌سوز و تأثیر منفی آن روی صنعت خودرو هشدار داده است. دلیل زیپس برای گفته‌های خود منطقی بوده است.

او گفته است:

خودروهای درون‌سوز نه تنها در آلمان بلکه در اروپا و کل جهان بیشترین سهم را با فاصله زیاد از دیگران دارند. پیش از آنکه برنامه‌هایی ۸ یا ۱۰ ساله برای منع فروش چنین خودروهایی وضع کنید باید به خوبی بدانید چه‌کاری انجام می‌دهید. اگر تلاش بکنید این تکنولوژی را در آلمان و اروپا منع کنید اما چنین چیزی در بازار جهانی رخ ندهد شما این تکنولوژی را در مقیاس جهانی از دست خواهید داد.

 

BMW-3-767x512.webp

 

مدیر بی‌ام‌و ادامه داده است:

دست کشیدن از این تکنولوژی، صرف‌نظر از عدم نیاز به آن در موقعیت جهانی یک تصمیم آسیب‌رسان خواهد بود. من فکر نمی‌کنم منع فروش خودروهای درون‌سوز به بهبود شرایط آب و هوایی یا هر چیز دیگر کمک کند.

البته برخلاف بی‌ام‌و، برخی خودروسازان برنامه‌های خود برای خاتمه فروش خودروهای درون‌سوز در اروپا تا سال ۲۰۳۰ یا زودتر را اعلام کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به جگوار، ولوو، بنتلی، فورد، رنو، پژو، آلفارومئو، اوپل/واکسهال، فیات، لانچیا و… اشاره کرد.

مرسدس هم می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل شود اما این کار تنها در شرایطی رخ خواهد داد که وضعیت بازار اجازه‌اش را بدهد. آئودی هم می‌خواهد این کار را تا سال ۲۰۳۲ انجام دهد اما شاید فروش محصولات درون سوزش در چین را ادامه دهد. هیوندای و کیا نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده‌اند هرچند تبدیل شدن این دو برند به شرکت‌هایی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۵ رخ نخواهد داد. اگر پیشنهاد کمیسیون اروپا رأی بیاورد تمامی خودروسازان حاضر در اروپا از سال ۲۰۳۵ اجازه فروش خودروهای درون‌سوز را نخواهند داشت.

 

منبع پدال


نظرات