1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش سهام احضار شد

تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش سهام احضار شد

20 بهمن 1400
  • 0

تسلا امروز گفت: نظرسنجی توییتری ایلان ماسک در مورد اینکه آیا او باید بخشی از سهام خود را در این شرکت بفروشد یا خیر، منجر به صدور احضاریه ای از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شده است.

این احضاریه روز 16 نوامبر صادر شده است. درست 10 روز پس از آن که ماسک از دنبال کنندگان خود پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد یا نه. مدیرعامل تسلا در واقع این کار را کرد و با فروش ۱۰ درصد از سهام خود مبلغ قابل توجهی معافیت مالیاتی کسب کرد و همچنین قبل از شروع سال نوی میلادی، میلیاردها دلار از سهام خود را نقد کرد.

به گزارش رویترز، با این حال، این توییت باعث افزایش تقاضا برای فروش سهام شد و در نتیجه از آن زمان تاکنون سهام تسلا نزدیک به یک چهارم کاهش یافته است. سهام این شرکت امروز صبح نیز 1.4 درصد دیگر کاهش یافت. احضاریه مربوط به نقض یک توافق قبلی بین ماسک و کمیسیون بورس است که در آن ماسک پذیرفته بود که توییت‌های او در موضوعاتی مانند مسایل مالی تسلا که شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، توسط وکلای خبره خودروساز تأیید شود.

این خودروساز گفت که طبق روال، با احضاریه ها و سایر تحقیقات دولتی همکاری می کند و همچنین فاش کرد که دپارتمان تامین منصفانه مشاغل و مسکن کالیفرنیا اتهاماتی مربوط به تبعیض نژادی و آزار و اذیت در محل کار تسلا را بررسی کرده و به این شرکت هشدار داده که دلایلی برای طرح شکایت علیه آن را دارد. چندین زن در ماه‌های اخیر تسلا را به حمایت از نژادپرستی، تبعیض و آزار جنسی در محل کار خود در کالیفرنیا متهم کرده‌اند.

کایلن بارکر، آخرین زنی که علیه تسلا اتهاماتی را مطرح کرد، در بیانیه‌ای گفت: «احساس می‌کنم قبل از اینکه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از حقوق مدنی برخوردار شوند، شکنجه شده‌ام و به گذشته بازگردانده شده‌ام». او می افزاید که «از نظر جسمی، روحی و عاطفی مورد تجاوز قرار گرفته است».

tesla-phantom-break.jpg

به جز این شکایت‌ها، خودروهای این شرکت نیز توسط اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه های ایالات متحده، به دلیل ایراد سیستم های کمک راننده پیشرفته در ترمزهای ناگهانی بی دلیل که به «ترمز برای ارواح» معروف شده اند، در حال بررسی است. آن طور که معلوم است، شرکت تسلا، پس از آنکه صنعت خودرو را با رشد خیره کننده خود متحیر کرد (رشدی که پیش بینی می شود ادامه دار هم باشد)، اکنون با سختی‌ های بسیاری دست و پنجه نرم می کند.



نظرات