1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بازار جهانی دوچرخه های برقی به 40 میلیارد دلار می رسد

بازار جهانی دوچرخه های برقی به 40 میلیارد دلار می رسد

22 بهمن 1400
  • 0

دوچرخه های برقی بیش از هر زمان دیگری نوآموزان و راکبان قدیمی را روی زین این وسیله دو چرخ نشانده اند و اگر کسی شک دارد که آنها جزء کلیدی آینده حمل و نقل هستند، باید نگاهی به آخرین داده ها و تحقیقات بازار بیندازد. داده هایی که نشان می‌دهد دوچرخه‌های برقی، سال گذشته از جمع خودروهای الکتریکی و هیبریدی‌ در ایالات متحده فروش بیشتری داشته اند. روندی که به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک قصد کند شدن داشته باشد.

بر اساس تخمین انجمن خودروهای الکتریکی سبک ایالات متحده، این کشور در سال 2021 حدود 790000 دوچرخه الکتریکی وارد کرده است. این رقم افزایش قابل توجهی را نسبت به حدود 450000 دوچرخه الکتریکی وارداتی در سال 2020 و 250000 دوچرخه الکتریکی وارد شده در سال 2019 نشان می دهد.

علاوه بر افزایش چشمگیر واردات و فروش در ایالات متحده در سال گذشته، چندین شرکت تولید دوچرخه الکتریکی نیز سرمایه های قابل توجهی را برای توسعه عملیات خود جذب کرده اند. بزرگ‌ترین شرکت دوچرخه‌های الکتریکی ایالات متحده، Rad Power Bikes در دورهای متعدد، سرمایه ای بالغ بر 300 میلیون دلار جذب کرده است.

با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که در شرکت‌های تولید دوچرخه‌ برقی سرازیر می‌شوند، دور نیست زمانی که ایالات متحده از فروش سالانه 1 میلیون دوچرخه برقی عبور کند. ارقام فروش در اروپا حتی چشمگیرتر است. انتظار می‌رود دوچرخه‌های برقی، تا پایان این دهه میلادی از خودروها (برقی و احتراقی) در اروپا فروش بیشتری داشته باشد.

بر اساس تحقیقات «پریسیدنس» (Precedence)، انتظار می‌رود صنعت جهانی دوچرخه‌های الکتریکی تا پایان این دهه به ارزش 40.98 میلیارد دلاری برسد. آسیا بزرگترین بازار این صنعت است که هر ساله ده ها میلیون دوچرخه الکتریکی در آن به فروش می رسد. اروپا در رده بعدی است و آمریکای شمالی با فاصله در رده سوم قرار دارد.

اما دلایل کلیدی این رشد سریع در فروش دوچرخه های الکتریکی چیست؟ بسیاری از دوچرخه های برقی رده بالاتر چند هزار دلار قیمت دارند، اما اخیرا چندین شرکت، دوچرخه های الکتریکی با کارایی بالایی را با قیمت کمتر از 1000 دلار ارائه می دهند که این امر باعث شده این فناوری برای بخش های وسیع تری از عموم در دسترس تر باشد.

در حالی که قبل از همه‌گیری هم بازار دوچرخه‌های الکتریکی با سرعت چشمگیری در حال رشد بود، شرایط جدید حتی رشد آمار فروش را بیش از پیش افزایش داد؛ چرا که بسیاری از مسافرانی که قبلاً از وسایل حمل‌ونقل عمومی شلوغ برای رفت و آمد استفاده می‌کردند، سراغ دوچرخه‌های برقی به عنوان جایگزینی امن تر برای رفت و آمد رفتند. همچنین در این دوره، سواری دوچرخه های برقی به عنوان یک سرگرمی جدید سالم برای انجام دادن در طول قرنطینه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت.

couple-e-bike.jpg

هر روز افراد بیشتری متوجه این موضوع می شوند که دوچرخه‌های برقی می‌توانند وسیله مفیدی برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل شخصی باشند. اگرچه موارد آن نادر است، اما برخی از دوچرخه‌سواران الکتریکی توانسته‌اند این وسیله دوچرخ را به طور کامل جایگزین خودروهای خود کنند و ده‌ها هزار دلار در هزینه های سوخت، بیمه، جریمه، پارکینگ و هزینه‌های دیگر استفاده از خودرو صرفه‌جویی کنند. با رشد محبوبیت دوچرخه‌های الکتریکی کاربردی و مقرون به صرفه، بسیاری از خانواده‌ها برای انجام امور روزمره به این وسایل نقلیه دوچرخ روی آورده اند. روندی که دارد سر به فلک می کشد و هنوز خیال توقف ندارد.

منبع الکترک


نظرات