1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رنو از یک خودروی مفهومی با موتور احتراقی هیدروژنی رونمایی کرد

رنو از یک خودروی مفهومی با موتور احتراقی هیدروژنی رونمایی کرد

1 اسفند 1400
  • 0

تا چندی پیش، خودروهای هیدروژنی را تنها با خودروهای دارای موتور الکتریکی مانند تویوتا میرای (Mirai) می شناختیم. با این حال، با ابتکار تویوتا در معرفی یک پیشرانه متشکل از یک موتور احتراق داخلی که از هیدروژن تغذیه می کرد، همه چیز تغییر کرد. البته اقدام تویوتا بیش از یک معرفی خشک و خالی است، چرا که این فناوری روی خودروهایی از جمله کرولا و یاریس سوپرمینی آزمایش شده است. هر دوی این خودروها دارای یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر هستند که از موتور یاریس GR به ارث رسیده است.

با این حال به نظر می رسد تویوتا تنها خودروسازی نیست که این نوع پیشرانه را آزمایش کرده است. این بار نوبت به رنو رسیده است که یک خودروی مفهومی جدید مجهز به «موتور هیدروژنی» را معرفی کند. استفاده از کلمه «موتور» (engine) موید این نکته است که وسیله نقلیه ای که معرفی شده، پیشرانه الکتریکی ندارد و به جای آن از یک موتور احتراق داخلی بهره می برد که به جای بنزین یا گازوئیل با هیدروژن کار می کند. این شرکت با لوگوی الماس شکل می گوید که این یک «ماشین مفهومی بی‌سابقه» است که ما را بیشتر بر آن می دارد که گمان کنیم این یک خودروی هیدروژنی سلول سوختی معمولی نیست.

چراغ‌های جلوی LED باریک و لوگوی روشن آن ما را به یاد مگان E-Tech Electric می‌اندازد، اما با چراغ‌های روشنایی در روز بسیار بزرگ‌تر که معمولاً ورودی‌های هوا نیز در همان حوالی تعبیه شد است. مطابق انتظار، به نظر می رسد که این خودرو یک کراس اوور باشد.

نکته دیگری که در تصویر مشخص است استفاده از دوربین به جای آینه های جانبی است. امکانی که دیگر تنها مختص خودروهای مفهومی نیست و در بیشتر خودروهای جدید به کار گرفته می شود. همین چند روز پیش بود که هیوندای از برنامه‌ی خود برای استفاده از آینه‌های دیجیتال برای Ioniq 5 در اروپا تا اواخر امسال خبر داد.

با وجود اینکه رنو از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این کانسپت خودداری می کند، اما می دانیم که رونمایی کامل این خودرو برای ماه می میلادی یعنی حدود سه ماه دیگر برنامه ریزی شده است.

منبع موتور ۱


نظرات