1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیات نیو 500، بهترین خودروی شهری 2022

فیات نیو 500، بهترین خودروی شهری 2022

11 اسفند 1400
  • 0

خودروی فیات نیو 500 به عنوان خودروی شهری منتخب سال 2022 در مراسم جوایز خودروی CQ برگزیده شده است که این جایزه، تعداد کل جوایز اولین خودروی تمام الکتریکی فیات را به عدد 25 می رساند. جذابیت، عملکرد آسان و طراحی شیک فیات نیو 500 که ویژگی‌های یک خودروی شهری رمانتیک را  نمایش می‌دهد، تعریف شیوه‌ی زندگی آدم‌های پیشرو را تحت تاثیر قرار داده و 65 سال پس از آن که فیات چینکوئه‌چنتوی اریجینال برای اولین بار وارد جاده‌های اروپا شد، هنوز هم در حال جریانسازی است.

در چهاردهمین دوره‌ی جوایز خودروی CQ، معیار قضاوت، با توجه ویژه به وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، دچار دگرگونی شده بود. در حالی که نیروی پیشران تمام الکتریکی نیو 500 این قابلیت را پاس می‌کند، پنل متخصصین CQ علاوه بر این، به دنبال وسایل نقلیه‌ای بودند که در عین حفظ یکپارچگی در فضای خودرویی، الهامبخش و هیجان‌انگیز باشند.

نیو 500  با تمرکز ویژه بر روی پایداری در تحرک، طراحی مدرن و قابلیت خرید، نسل سوم این خودروی آیکونیک است. این خودرو که طراحی، مهندسی و ساخت آن در خانه‌ی فیات در تورین انجام گرفته، اولین مدل تمام الکتریکی تاریخ فیات است.

بازتاب فلسفه‌ی طراحی پایدار نیو 500 تنها در پیشرانه‌ی الکتریکی آن نیست که قابل مشاهده است، بلکه در طراحی داخلی آن نیز دیده می‌شود. بخشی از صندلی‌ها از الیاف seaqual ساخته شده‌اند که نوعی بافت است که ماده‌ای از جنس پلاستیک بازیافتی تولید می‌کند که 10 درصد آن از دریا و 90 درصد آن از خشکی نشات می‌گیرد.

خودرو از تکنولوژی‌های سطح 2 رانندگی خودران بهره می‌برد که امنیت و راحتی در رانندگی شهری را افزایش می‌دهد. گزینه‌های متنوع باتری و برد رانندگی قابل توجه تا 199 مایل(WLTP) را داراست که بیشترین برد خودروی الکتریکی شهری در بازار می‌باشد.



نظرات