1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. با درایو پایلوت مرسدس در حین رانندگی فیلم تماشا کنید

با درایو پایلوت مرسدس در حین رانندگی فیلم تماشا کنید

14 اسفند 1400
  • 0

روز به روز خودروسازان بیشتری به سمت سیستم‌های کمک راننده‌ی نیمه خودران برای وسایل نقلیه رایج می‌روند. با اینکه هنوز این فناوری در مراحل اولیه است، دیدن آن در خودروهای رایج جذابیت‌های خاص خود را دارد. سیستم‌هایی مانند سوپر کروز جنرال موتورز، معیار قابل اعتنایی برای آنچه که رانندگان می‌توانند از سیستم‌های کمک راننده با فناوری پیشرفته انتظار داشته باشند، تعیین کرده‌اند. در حالی که اکثر سیستم‌های موجود در بازار به عنوان سیستم‌های سطح 2 طبقه‌بندی می‌شوند، مرسدس بنز به دنبال ارائه سیستم سطح 3 در ایالات متحده در سال جاری است.

سیستم کمک راننده سطح 3 مرسدس که درایو پایلوت نامیده می شود، سال گذشته گواهینامه‌ی خود را در آلمان دریافت کرده و در سال جاری به دنبال ارائه این فناوری در ایالات متحده است. مرسدس این خبر را در تماس با اتوماتیو نیوز اعلام کرده است. این رسانه ادعا می‌کند که مرسدس بنز اولین خودروسازی است که مجوز سیستم کمک راننده سطح 3 خود را از "ناظر خودروی آلمان" دریافت کرده است. این مجوز در دسامبر گذشته صادر گردید و سیستم درایو پایلوت مرسدس برای گرفتن آن ملزم به رعایت الزامات فنی مندرج در مقررات سازمان ملل بود. مرسدس اکنون در حال همکاری با مقامات ایالات متحده است تا پیش از پایان سال این فناوری را به آمریکا ببرد.

درایو پایلوت در بخش‌های خاصی از بزرگراه، می‌تواند فرمان، شتاب گیری و ترمز را تا سرعت 37 مایل در ساعت کنترل کند. این قابلیت ممکن است خارق‌العاده به نظر نرسد، و مطمئناً با سوپر کروز که می‌تواند این کار را در سرعت‌های بسیار بالاتر انجام دهد و حتی به رانندگان اجازه می‌دهد دست‌های خود را از روی فرمان بردارند، قابل مقایسه نیست. اما سیستم درایو پایلوت مرسدس به عنوان سطح 3 طبقه بندی می شود، زیرا نیازی به نظارت راننده بر خودرو ندارد. با درایو پایلوت، رانندگان می‌توانند دست‌های خود را از روی فرمان بردارند و به جاده نگاه نکنند. مرسدس ادعا می‌کند که رانندگان می‌توانند به کارهای دیگری مانند تماشای فیلم، اسکرول گوشی هوشمند خود یا ارسال ایمیل بپردازند. خودروساز از این موارد به عنوان «فعالیت های ثانویه مشخص» یاد می کند. البته، رانندگان باید کنترل وسیله نقلیه را در صورت ضرورت به دست بگیرند، اما در اغلب موارد، درایو پایلوت می تواند در سرعت‌های پایین بدون دخالت راننده کار رانندگی را انجام دهد.

در آلمان، سیستم سطح 3 در نیمه اول سال 2022 روی کلاس اِس راه اندازی خواهد شد. همچنین مرسدس این فناوری را در سدان تمام الکتریکی EQS نیز ارائه خواهد کرد. مرسدس در مورد اینکه در ایالات متحده کدام خودروها با سیستم سطح 3 در دسترس خواهند بود، هنوز چیزی نگفته است، اما به نظر می‌رسد که کلاس اِس و سدان EQS دو گزینه‌ی منطقی برای این کار می‌توانند باشند.



نظرات