1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. صافکاری و نقاشی و هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید

صافکاری و نقاشی و هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید

14 اسفند 1400
  • 0

یکی از فرایند های مهم در دسته ی تعمیرات خودرو صافکاری و نقاشی خودرو است. به طور کلی صافکاری خودرو عبارت است از رفع هر نوع آسیب وارد شده در بدنه که در صورت نیاز پس از صافکاری از نقاشی دوباره خودرو برای ترمیم رنگ خودرو نیز استفاده می شود. در کل صافکاری خودرو به مجموعه فعالیت هایی گفته می‌شود که آسیب به لایه فلزی خودرو را ترمیم کرده و لایه رنگ را مجدد بازسازی کند، به نحوی که مانند روز اول یکدست باشد.

مانند سایر امور مرتبط با خودرو صافکاری و نقاشی خودرو نیز امری تخصصی است و بسته به نوع و مدل خودرو و آلیاژ به کار رفته در ساخت بدنه ی خودرو باید از روش های مشخصی برای صافکاری و از رنگ های خاصی برای نقاشی خودرو استفاده کرد، این موارد را تنها افراد متخصص که علم و دانش کافی در این امر را دارا هستند می توانند تشخیص دهند.

 

مرتضی کرمانی: 09125721341

وبسایت: www.tehranplus.net

 

به طور کلی موادی که در ساخت بدنه ی خودرو های خارجی به کار می روند با خودرو های داخلی کاملا متفاوت هستند و اصلا قابل قیاس نیستند. برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکل در امر صافکاری و نقاشی خودرو و تضمین سلامت خودروهای خارجی، صافکاری و نقاشی انواع خودرو های خارجی در مرکز تهران پلاس توسط افراد متخصص و پس از بررسی دقیق میزان آسیب وارد شده انجام می شود.

 

صافکاری و نقاشی بنز

برند بنز یکی از برند های پیشرو در امر تولید خودرو های لوکس و به روز در جهان است. از قدیم خودروهای تولیدی برند بنز جایگاه ویژه ای نزد مردم ایران داشته اند و در حال حاضر نیز با وجود افزایش قیمت این خودروها خرید و فروش خودروهای بنز بیشتر به صورت دست دوم انجام می شود، برای فروش خودرو به صورت دست دوم سلامت بدنه ی خودرو اهمیت زیادی دارد به همین دلیل است که صافکاری و نقاشی بنز نسبت به گذشته رونق بیشتری پیدا کرده است.

 

 

عموما صافکاری خودروهای بنز مانند سایر خودروها بسته به نوع آسیب وارد شده به خودرو به دو صورت صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ انجام می شود. در صافکاری بدون رنگ که عمدتا برای آسیب های جزئی به کار برده می شود می توان با پولیش کاری درست و اصولی آسیب وارد شده را بدون نیاز به رنگ مجدد از بین برد. در صافکاری با رنگ پس از انجام صافکاری به رنگ کردن مجدد خودرو نیاز است، در مواردی که آسیب وارد شده به خودرو شدید است معمولا خودرو بنز به صافکاری با رنگ نیاز پیدا می کند.

بدنه ی اتومبیل های بنز از چند لایه فلز مختلف تشکیل شده است که با روکش رنگ مختص این برند پوشانده شده اند. با ایجاد تصادف یا وارد شدن هر نوع آسیب و خراش به بدنه ی خودرو این لایه ها با توجه به عمق آسیب وارد شده دچار صدمه می شوند، تنها راه رفع آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو بنز استفاده از صافکاری است. بدنه خودروهای بنز با توجه به آلیاژی که در ساخت آن ها به کار برده شده است به گونه ای نیستند که افراد عادی بتوانند خراش، شکستگی، فرورفتگی و حتی آسیب های بسیار جزئی وارد شده به رنگ خودرو را رفع کنند و برای صافکاری این خودرو به یک صافکاری با تجربه نیاز است.

ماشین‌های مرسدس بنز همیشه نسبت به ماشین‌های همرده خود هندلینگ بهتری دارند. دلیل این امر را می توان جلوبندی محکم تر خودروهای بنز نسبت به سایر خودروها را دانست به همین دلیل است که صافکاری خودرو های بنز باید توسط افراد متخصص انجام شود چرا که اگر هندلینگ خودرو دچار مشکل شود کارایی و تعادل خودرو بهم می ریزد. خودرو های بنز کلاس C  و E شامل سه لایه ورقه یکپارچه هستند، دو صفحه اول آلومینیوم هستند و ورقه پایینی از فولاد یا کامپوزیت سخت ساخته شده‌ است. این مدل‌ها از مدل‌های دیگر محبوب‌تر هستند و در ایران بیشتر در دسترس هستند.

در جلوبندی خودرو های برند بنز همواره تعدادی بادکش وجود دارد که سبب می شود تا خواص آیرودینامیک این خودرو ها با سایر خودرو ها متفاوت باشد، یکی از مواردی که سبب محبوبیت خودرو های بنز می شود نیز همین خواص آیرودینامیک است. فردی که صافکاری و نقاشی خودرو بنز را انجام می دهد باید با فرم آیرودینامیکی به کار رفته در تک تک قطعات خودرو بنز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در زمان تعمیر از بروز هر نوع آسیب و اختلال در بخش آیرودینامیک بنز جلوگیری کند.

 

صافکاری و نقاشی بی ام و.webp

 

صافکاری و نقاشی بی ام و

بی ام و یکی از برند های خودروسازی محبوب آلمان است که همواره در ایران مشتریان مختص به خودش را دارد. خودرو های برند بی ام و به دلیل فناوری های نوین و بروزی که در ساخت آن ها به کار می رود با خودروهای دیگر موجود در بازار ایران تفاوت دارند. یکی از تفاوت های مهم این خودروها با خودروهای رایج در ایران نوع آلیاژ به کار رفته در بدنه ی خودروهای بی ام و است. به همین دلیل است که صافکاری و نقاشی خودروهای بی ام و باید توسط افراد متخصص و با دانش انجام شوند.

 

 

برای انجام صافکاری خودرو بی ام و باید در ابتدا نوع و میزان آسیب وارد شده به خودرو شناسایی شود. پس از این مرحله مشخص می شود که آیا باید برای رفع آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو از صافکاری بدون رنگ استفاده شود یا صافکاری با رنگ. پس از تعیین نوع صافکاری مناسب برای رفع آسیب صافکار متخصص باید با استفاده از ابزار و امکانات به روز مانند دستگاه های مکنده و یا چکش قر شدگی و فرورفتگی ایجاد شده در بدنه خودرو را رفع کند تا خودرو به حالت اولیه خود برگردد. اغلب آسیب ها پس از طی این مراحل و پولیش کاری رفع می شوند.

در برخی از موارد آسیب وارد شده به بدنه ی خودرو به حدی زیاد است که صافکاری بدون رنگ نمی تواند آسیب وارد شده به خودرو را به خوبی رفع کند و بدنه ی خودرو در بخشی که صافکاری شده است به رنگ و نقاشی مجدد نیازمند است. ما در مرکز تهران پلاس تمامی مواردی که برای نقاشی و صافکاری خودروهای بی ام و نیاز است را به شما ارائه می دهیم.

صافکاری و رنگ خودروهای بی ام و در مرکز تهران پلاس به صورت های با تراش کامل رنگ، بدون تراش رنگ و روش بادگیری بسته به نیاز خودرو انجام می شوند. این روش ها همگی از جدیدترین و به روزترین روش ها برای انجام صافکاری با رنگ خودرو هستند. با توجه به اینکه خودروهای برند بی ام و بسیار گران هستند بهتر است تا تمام تلاش خود را برای حفاظت از خودرو به کار ببرید و در صورت بروز هر نوع آسیب در بدنه ی خودرو هر چه سریع تر برای رفع آسیب وارد شده اقدام کنید.

 

صافکاری و نقاشی پورشه

خودروهای پورشه از خودرو های بسیار لوکس در بازار ایران به حساب می آیند و صافکاری و نقاشی این خودرو ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هندلینگ و بدنه ی این خودرو را با تمام خودروهای موجود در بازار ایران متفاوت است و اگر فرد آگاهی کاملی در این حوزه نداشته باشد می تواند با اشتباهی کوچک سبب خرابی هندلینگ خودرو در زمان صافکاری پورشه شود.

یکی از بخش های مهم در خودرو های پورشه جلوبندی خودرو است، جلوبندی خودرو از بخش های داخلی خودرو محافظت می کند و سبب می شود تا گیربکس و موتور خودرو حداکثر کارایی را داشته باشند. در صورتی که جلوبندی خودرو پورشه دچار آسیب شده باشد باید علاوه بر بررسی بیرونی بخش های داخلی خودرو نیز بررسی شوند تا اگر دچار آسیب شده اند آسیب وارده به سرعت و پیش از بروز مشکل حل شود در برخی از موارد به دلیل شکستگی و یا فرورفتگی های کوچک ایجاد شده بر روی بدنه ی خودرو پورشه گرد و خاک وارد موتور شده و سبب آسیب دیدگی موتور می شود اگر تکنسین ماهر نباشد نمی توان شکستگی های کوچک ایجاد شده بر روی بدنه ی خودرو خصوصا جلوبندی را شناسایی کند.

 

صافکاری و نقاشی تهران پلاس.webp

 

ما در مرکز تهران پلاس برای بررسی سلامت بدنه ی خودرو و بررسی آسیب ایجاد شده در خودروهای خارجی مراحل زیر را انجام می دهیم:

بررسی محل آسیب دیده

بررسی بخش های داخلی خودرو و شناسایی خسارات وارد شده

شناسایی نوع آسیب وارد شده و تعیین عمق آسیب

انتخاب بهترین روش برای رفع آسیب بدنه

انجام صافکاری

پولیش کاری

نقاشی محل آسیب دیده (در صورت نیاز)

صافکاری و نقاشی خودروهای لوکس در مرکز تهران پلاس توسط تکنسین های دوره دیده، آگاه و با تجربه انجام می شود.

هر اتفاقی که در مورد وسیله نقلیه شما می افتد، مطمئن باشید که تیم ما می تواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را پیدا کنید. ما به هزاران خانواده کمک کرده ایم تا خودروهای خود را ایمن و قابل اعتماد نگه دارند، و مطمئن هستیم که می توانیم به شما نیز کمک کنیم.

شما می توانید برای مشاروه و تعیین وقت و هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان، با کارشناسان ما در مرکز تهران پلاس در ارتباط باشید.



نظرات