1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قشقایی هیبریدی با سیستم ای-پاور

قشقایی هیبریدی با سیستم ای-پاور

17 اسفند 1400
  • 0

نیسان قشقایی امسال گزینه‌ی جدید هیبریدی ای-پاور را معرفی می‌کند که اولین مدل در اروپا خواهد بود که از فناوری به روز شده الکتریکی این شرکت استفاده خواهد کرد.

پیشرانه این خودرو نسخه‌ای ارتقا یافته از پیشرانه‌ای است که برای اولین بار در سال 2017 در نیسان نوت استفاده شد. در این پیشرانه یک موتور توربوشارژ بنزینی 1.5 لیتری 152 اسب بخاری با یک موتور الکتریکی 30 اسب بخاری همراه می‌شود.

با بهره‌گیری از فناوری‌ای که برای اولین بار توسط برند پریمیوم نیسان،یعنی اینفینیتی، معرفی شد، این موتور قادر است آلایندگی و مصرف را در سناریوهای با توان کم بهینه‌سازی کرده یا در صورت نیاز به توان بالا، باتری را تغذیه کند.

نیسان می‌گوید که این پیشرانه در مقایسه با یک خودروی معمول با موتور درون‌سوز «بهینه‌سازی سوخت بهتر و انتشار CO2 کمتری» ارائه می‌کند. به گفته‌ی این شرکت، رانندگان می توانند روی هم رفته عدد 53 مایل بر گالن(معادل 18.76 کیلومتر بر لیتر) را انتظار داشته باشند.

نیسان انتظار دارد رانندگان قشقایی ای-پاور تقریباً سه چهارم از زمان خود را در مناطق شهری یا حومه‌ی شهری بگذرانند. این خودرو برای سازگاری با این شرایط، یک سیستم رانندگی با یک پدال دارد که با نیروی 0.2 گرم ترمز می‌کند؛ نیرویی که برای روشن کردن چراغ‌های ترمز کافی است. خودرو به طور کامل متوقف نمی‌شود، اما می‌تواند در هنگام کاهش سرعت و ترمز انرژی بازیافت کند.

دیوید ماس، معاون ارشد تحقیق و توسعه‌ی مرکز فنی نیسان در اروپا می‌گوید: «ما سیستم ای-پاور را توسعه داده‌ایم تا در چنین شرایطی تا حد امکان بهینه، مؤثر و محتاطانه عمل کند. منتها عملکرد رانندگی را به خطر نینداخته‌ایم. به لطف  محرک کاملا الکتریکی چرخ‌ها، شتاب ناگهانی است و جعبه‌دنده‌ای وجود ندارد که انتقال نیرو را مختل کند.»

قشقایی گزینه موتور بنزینی 1.3 لیتری هیبریدی خفیف خود را در کنار سیستم جدید ای-پاور، با دو خروجی توان موجود 136 اسب بخار و 153 اسب بخار حفظ خواهد کرد.

نیسان هنوز اطلاعاتی درباره قیمت قشقایی ای-پاور اعلام نکرده است، اما تایید کرده است که این پیشرانه در اواخر تابستان معرفی خواهد شد.

Nissan-Juke-2022.jpg

نیسان جوک، کراس‌اُور کوچکتر نیسان، با موتور جدیدی که حاصل همکاری نیسان با رنو است نیز در تابستان از یک سیستم هیبریدی با قدرت و کارایی بالاتر بهره خواهد برد. پیشرانه جوک جدید به طور قابل توجهی مهار شده‌تر از قشقایی است؛ یک موتور بنزینی 1.6 لیتری 92 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری، مجموع توان 140 اسب بخار. نیسان ادعا می‌کند مصرف این خودرو عدد به صرفه‌ی 54 مایل بر گالن(معادل 19.12 کیلومتر بر لیتر) است، در حالی که میزان انتشار کربن دی اکسید آن به 118 گرم در کیلومتر محدود شده است.

منبع اتوکار


نظرات