1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی سال اروپا معرفی شد + تصاویر

خودروی سال اروپا معرفی شد + تصاویر

17 اسفند 1400
  • 0

خبرنگاران صنعت خودروی اروپا، برترین خودروی بازار قاره در سال 2021 را انتخاب کردند، بر این اساس کیا موتور موفق شد با رای این خبرنگاران برای نخستین بار در تاریخ، عنوان خودروی سال اروپا را از آن خود کند، به این ترتیب این کیا EV6 بود که موفق شد با کسب بیشترین آرا، عنوان خودروی سال اروپا را بدست آورد، EV6 در این نظر سنجی با 6 خودروی دیگر که 5 تای آنها الکتریکی بودند رقابت می کرد.

بهترین ماشین سال اروپا همه ساله توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه معتبر خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران این مراسم معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد!

kia ev6 -بهترین خودروی اروپا.webp

پس از کیا EV6، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک ۵ هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

2.webp

پژو ۳۰۸ تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۱، نیسان لیف و در سال ۲۰۱۹، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.

3.webp4.webp5.webp7.webp



نظرات