1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این مرسدس بنز ۵۰ ساله متعلق به زمانی است که خودروها قرار بود برای همیشه دوام بیاورند!

این مرسدس بنز ۵۰ ساله متعلق به زمانی است که خودروها قرار بود برای همیشه دوام بیاورند!

29 اسفند 1400
  • 1

مرسدس بنز W114 ای که در تصویر بالا می بینید، قرار است به زودی در لیست فروش یک نمایشگاه خودرو قرار خواهد بگیرد. اتفاقی که گواهی بر قابلیت اطمینان و طراحی جاودانه این خودروساز آلمانی می دهد. خودروهایی مانند این که پنج دهه پس از خروج از کارخانه کاملاً کارآمد هستند، نشان می‌دهند که در دهه 70، خودروها برای دوام بسیار بیشتر از چرخه‌های کوتاه محصول امروزی ساخته می‌شدند و گاهی اوقات از صاحبان اصلی خود هم بیشتر عمر می‌کردند.

این مدل، یک مرسدس بنز W114 سری 230.6 است که بین سال‌های 1973 و 1976 تولید می شده است. دارای بدنه کلاسیک چهار در سالنی است که توسط پل براک (Paul Bracq) طراحی شده است. با چراغ‌های جلوی عمودی، جلوپنجره بزرگ و سقف گلخانه ای مخصوص و استفاده از حجم مناسبی از کروم برای تزئین قسمت هایی از بدنه.

این خودرو در تمام این سال ها در دست یک خانواده بوده است که این موضوع تا حد خوبی وضعیت بی عیب و نقصش را با توجه به سن آن توضیح می دهد. این خودرو از زمانی که در دهه 70 نمایندگی را ترک کرده، تنها 145000 کیلومتر را پیموده است و صدها صفحه فاکتورهای دقیق از خدمات و تعمیراتش را در این سال ها به همراه دارد.

در حالی که آگهی فروش نشان می دهد که W114 «هنوز نیاز به کار دارد»، از جمله نیاز به پرداخت و تمیز کردن کابین، وضعیت آن با توجه به سن و مسافت پیموده شده بسیار خوب است. هیچ اثر، فرورفتگی یا خط و خشی در نمای بیرونی آن وجود ندارد و قسمت های کرومی همچنان می درخشد.

به همین ترتیب، کابین آن با سانروف و روکش‌های رنگ روشن صندلی‌های راحت که متضاد با رنگ تیره داشبورد است، با کلاس و مجلل به نظر می‌رسد.

همانطور که نشان 230 روی در صندوق عقب نشان می دهد، زیر کاپوت آن یک موتور 2.3 لیتری شش سیلندر بنزینی قرار دارد که به یک گیربکس اتوماتیک وصل شده است که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. این سیستم انتقال قدرت ممکن است قدیمی باشد، اما جواب خود را با پوشش صدها هزار کیلومتر در وسایل نقلیه مشابه که به طور گسترده به عنوان تاکسی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند، اثبات کرده است.

Mercedes-Benz-W114-Used-14.webp

سدان W114 و کوپه W115 که بین سال‌های 1968 تا 1976 تولید می شدند، مادربزرگ‌های مرسدس بنز امروزی کلاس E هستند. درست مانند جانشین خود یعنی W123، سدان W114 نیز به قابل اعتماد بودنش شناخته شده است و بسیاری از 1.9 میلیون دستگاهی که کارخانه را ترک کرده اند، امروزه کاملاً فعال هستند. اگرچه ما قیمت این W114 ای را که برای فروش گذاشته شده، نمی‌دانیم، اما مطمئن هستیم که مالک جدیدش هم از آن در سال‌های به خوبی مراقبت خواهد کرد.



نظرات

  • حق گو حق گو (1 فروردین 1401 ساعت 23:18)

    پراید هم 50سال دیگه همین حوریه .
    .
    خخخخخخخخ..