1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این غول 21 فوتی بزرگترین هامر H1 روی زمین است

این غول 21 فوتی بزرگترین هامر H1 روی زمین است

2 فروردین 1401
  • 1

این هامر غول‌پیکر توسط یک شیخ میلیاردر در امارات متحده عربی ساخته شده است.

خودروهای بزرگ این روزها خیلی محبوب هستند، اما بیشتر آنها فقط نسخه‌های تقویت‌شده‌ی پیکاپ‌های معمولی و شاسی‌بلندها هستند. با اینکه نصب یک کیت افزایش ارتفاع ساده هم می تواند دردسرساز باشد، اما خیلی راحت‌تر از ساختن یک ماکت بزرگ شده با بیش از سه برابر اندازه واقعی است. اما این مساله مرد بسیار ثروتمند اماراتی را از سفارش یک هامر غول‌پیکر H1 باز نداشت.

این هیولای غول‌پیکردر حال انتقال به موزه تاریخ آفرود امارات، که در شهر شارجه قرار دارد، مشاهده شد. این موزه متعلق به شیخ حمد بن حمدان آل نهیان، میلیاردری از خانواده سلطنتی امارات و رکورددار گینس مالک بزرگترین مجموعه وسایل نقلیه 4×4 در همه جا است. شیخ حمد 718 کامیون، کامیونت و ماشین‌های شبیه به آن دارد. او با عنوان شیخ رنگین‌کمان نیز شناخته می شود و شاید باور نکنید که این اولین وسیله نقلیه بزرگ او نیست. یک جیپ ویلیز غول‌پیکر در خارج موزه‌ی ملی خودروی امارات که صاحب آن نیز خود او است پارک شده است.

حساب کاربری شیخ در اینستاگرام چند تصویر و ویدیو از این هامر را به اشتراک گذاشته است که مقیاس عظیم پروژه و همچنین توجه باورنکردنی به جزئیات در آن را نشان می دهد. (باید اشاره کرد که اینستاگرام او به طور کلی یک معدن طلای واقعی خودروهای آفرود است.) این خودرو بیش از 21 فوت ارتفاع(6 متر و 40 سانت)، نزدیک به 46 فوت طول(حدود 14 متر) و 20 فوت عرض(بیش از 6 متر) دارد. همچنین گزارش شده است که توان این خودرو توسط چهار موتور دیزل مجزا، یک موتور برای هر چرخ، تامین می‌شود.

کابین این هامر عظیم مانند فضای داخلی یک خانه درست شده است و آنقدر بلند است که می‌توان داخل آن ایستاد. به نظر می رسد که این خودرو یا از سطح پایینی که موتورها و سایر اجزای مکانیکی در آن قرار دارند رانده می شود، یا از قسمت عقبی سطح بالایی. جالب اینجاست که یک جور لوله‌کشی هم داخل خود دارد. یک تور ویدیویی کوتاه از فضای داخلی، یک سینک و یک توالت در سطح پایین نشان می دهد.

با کمی جستجو به نظر می‌رسد که جزئیات مکانیکی دقیق در مورد این خودرو بسیار کم است، اما ویدیو نشان می‌دهد که این خودرو دارای نوعی فرمان محور عقب است. به نظر می‌رسد خودرو فاقد هر نوع سیستم تعلیق است، در عوض از نوعی سیستم شبیه به محورهای پورتال ابتدایی استفاده می‌کند. ویدئوها خیلی تاریک هستند و نمی‌توان دقیقاً نحوه حرکت موتورها را مشاهده کرد که آیا تسمه‌هایی بزرگ هستند، یا زنجیر یا سیستم دنده‌ای. احتمال دارد چرخ ها و لاستیک‌ها متعلق به یک LARC-LX ساخته شده توسط LeTourneau باشند. وسایل نقلیه عظیم آبی خاکی نظامی پس از بازنشستگی به مردم فروخته شدند و منبع محبوبی برای چرخ‌های بزرگ و لاستیک‌هایی هستند که در ساخته‌هایی مانند این به کار می‌روند

منبع درایو


نظرات

  • somayye somayye (2 فروردین 1401 ساعت 17:31)

    این قدیش رو ندیده بودم