1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی Polestar برای ساخت خودروهای کاملا سازگار با محیط زیست در سال 2030

برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی Polestar برای ساخت خودروهای کاملا سازگار با محیط زیست در سال 2030

7 فروردین 1401
  • 1

شرکت Polestar التزام بلندپروازانه‌ای برای ساخت «خودروی واقعاً بی‌تاثیر بر محیط زیست» در سال 2030 برای خود تعیین کرده است و در حال انجام برنامه‌های تحقیق و توسعه‌ای بلندمدت، با هدف تعیین چگونگی کاهش اثرات زیست‌محیطی فرآیندهای تامین و ساخت خودروهایش است.

اندکی قبل از معرفی وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی جدید خود با نام 02، که خود برخی از نشانه‌های توجه بر پایداری محیط زیستی را نشان می‌دهد که می‌تواند مدل‌های آینده Polestar را تعریف کند، این شرکت تایید کرد که با شراکت با پنج شرکت جدید بر روی این پروژه که در سال 2020 راه‌اندازی شده، کار خواهد کرد.

این برنامه، Polestar 0 نام دارد که بازتابی از تأثیرات زیست‌محیطی مورد نظر این شرکت است. هانس پرسون که قبلاً رئیس بخش تحقیق و توسعه Polestar بود، و اکنون مسئول تحقق بخشیدن به این برنامه است، به اتوکار گفته است که هدف ساخت یک «خودروی تجاری» است، نه یک خودروی مفهومی.

او توضیح داد که این برنامه‌ی 10 ساله(که در سال 2020 آغاز شده است) به سه مرحله مجزا تقسیم می‌شود.

«ما یک جدول زمانی دقیق برای رسیدن به آنجا داریم. ما باید تولید را در سال 2030 شروع کنیم. سه سال قبل از آن نقطه، ما باید توسعه دقیق محصول را در تجارت خودرو شروع کنیم: 36 ماه بسیار معمول است. قبل از شروع، ما باید به معماری نگاه کنیم. آیا آن را آلومینیومی خواهیم ساخت، یا فولادی یا چیز دیگر؟ آیا چهار چرخ متحرک خواهد بود؟ آیا باتری زیر کف ماشین خواهیم گذاشت؟»

پرسون می‌گوید که بخش او باید تا سال 2025 با تحقیقاتی ژرف آماده باشد تا این شرکت بتواند به اهداف خود دست یابد.

این برنامه تحقیقاتی تاثیر همه مواد، اجزا و فرآیندهای مورد استفاده در ساخت خودرو را در نظر می‌گیرد، اما پرسون می‌گوید: «اگر امسال یا سال آینده موفقیتی کسب کنیم، می‌توانیم آن‌ها را روی تغییرات مدلِ سال یا خودروهای جدیدی که در سال های 2024، 2025 یا 2026 عرضه می شوند، سوار کنیم.»

Polestar در حال حاضر تنها یک خودروی سدان به نام Polestar 2 می‌فروشد، اما قرار است در سال 2023 سه خودروی شاسی بلند، در سال 2024 چهار کراس اوور و در سال 2025 پنج خودروی گرند تورر به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود همه‌ی این خودروها با توجه ویژه بر پایداری زیست‌محیطی توسعه داده شده و طراحی شوند.

شرکت سوئدی فلزات SSAB برای تولید فولاد بدون استفاده از سوخت فسیلی با Polestar همکاری خواهد کرد، شرکت نروژی Hydro به تولید آلومینیوم بدون کربن کمک خواهد کرد، و غول عرضه خودرو ZF به کاهش تأثیرات اقلیمی سیستم‌ها وتجهیزات الکترونیکی خودروها خواهد پرداخت. در همین حال، شرکت ایمنی Autoliv بر روی تجهیزاتی مانند کمربند ایمنی و کیسه هوا کار می‌کند و ZKW راه‌حل‌های سیم‌کشی خنثی از نظر زیست‌محیطی را ارزیابی خواهد کرد.

منبع اتوکار


نظرات

  • عبدالله عبدالله (7 فروردین 1401 ساعت 09:00)

    تهران اگر جای دیدنی نبود که خرپولهاش مثل فراریان از اسارت، راه‌های خروجش را قفل ترافیک نمی‌کردند. واقعاً درسته که دود و آلودگی شدیداً از هوش می‌کاهد.
    و السلام