1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خرید سانگ یانگ در آستانه سقوط؛ خریدار پولش تمام شده است!

خرید سانگ یانگ در آستانه سقوط؛ خریدار پولش تمام شده است!

11 فروردین 1401
  • 2

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، خریدار خودروساز کره‌ای سانگ یانگ نتوانسته است پول مورد نیاز را برای تکمیل فرآیند خرید و مالکیت ای خودروساز تامین کند و در نتیجه این معامله را در آستانه شکست قرار داده است.

حدود سه ماه پیش، در ماه ژانویه، کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذارانی به رهبری شرکت اتوبوس‌رانی و کامیون‌های برقی «ادیسون موتورز» اعلام کرد که قراردادی را برای خرید این برند خودروسازی به مبلغ 304.8 میلیارد وون کره جنوبی (حدود 250 میلیون دلار) نهایی کرده است.

با این حال، رسانه «کره هرالد» به یک باره - به نقل از منابع مطلع - گزارش داد که این گروه در پرداخت نهایی رقم تعهد شده 274.3 میلیارد وون (223 میلیون دلار) در پایان هفته گذشته ناکام مانده است.

این کوتاهی کل معامله را زیر سوال می برد و اگر خریدار نتواند منابع مالی لازم را تامین کند، مشخص نیست که آیا سازنده کره ای مجبور به انحلال خواهد شد یا خیر.

سانگ یانگ در کشور ما نیز غریبه نیست و در ابتدا با خودروهایی مانند سانگ‌یانگ موسو، اکتیون و رکستون وارد بازار ایران شد و اخیرا نیز خودروی سانگ یانگ تیوولی این شرکت در نسخه های مختلف از محبوبیت نسبی در میان خریداران برخوردار بوده است.

tivoli-elite.webp

سانگ یانگ تیوولی الیت

منبع درایو


نظرات

  • سید جواد رضوی زاده سید جواد رضوی زاده (11 فروردین 1401 ساعت 06:46)

    حالا زمان ورود الیگارشی ایرانی است که وارد شده به قیمت پایین خریداری و در بازار انحصاری ایران شرکت را به سود برسانند

  • محمد صادق محمد صادق (11 فروردین 1401 ساعت 03:30)

    سلام
    ایکاش می شد ، شرکتی از طرف مردم درست شود و به جای خرید خودرو های بی کیفیت ، این خودروسازی را می خریدند و به داخل کشور می آوردیم