1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن بیش از صد هزار خودروی پلاگین هیبریدی را به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان می‌کند.

فولکس واگن بیش از صد هزار خودروی پلاگین هیبریدی را به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان می‌کند.

15 فروردین 1401
  • 1

گروه فولکس واگن بیش از صد هزار خودروی پلاگین هیبریدی در سراسر جهان، از جمله مدل‌هایی از آئودی، Seat، Skoda و فولکس واگن را فراخوان می‌کند.

از برند فولکس واگن، 42300 خودروی مدل پاسات، گلف، تیگوان و آرتئون شامل این فراخوان شده‌اند. 24400 خودروی آئودی نیز فراخوان خواهند شد، اما هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از خودروهای Seat و Skoda فراخوان می‌شوند.

این فراخوان به دلیل یک باتری ولتاژ بالا با عایق ناکافی در مدل‌های هیبریدی پلاگین صورت گرفته است. باتری در هنگام استفاده می‌تواند داغ شود و اگر عایق کار خود را به درستی انجام ندهد، آتش سوزی رخ خواهد داد. تاکنون 16 مورد آتش‌سوزی به این شکل در آلمان گزارش شده است.

نشریه آلمانی بیلد به نقل از اداره فدرال وسایل نقلیه موتوری این کشور (KBA) اعلام کرد: «مشکل از یک فیوز معیوب در سیستم محرکه خودروهای هیبریدی پلاگین است(یعنی هیبریدی‌هایی که علاوه بر موتور احتراق داخلی دارای باتری قابل شارژ با کابل هستند). این فیوز ممکن است به علت ولتاژ بیش از حد از کار بیفتد و می‌تواند باعث آتش گرفتن باتری ولتاژ بالا شود.»

به منظور تعمیر وسایل نقلیه آسیب دیده، روی باکس سوییچ باتری ولتاژ بالا تشک‌های محافظ عایق اضافی نصب خواهد شد.

MK8-VW-Golf-GTE-1.jpg

سال گذشته یک فولکس واگن گلف GTE منفجر شد

در فوریه 2021، حادثه ای رخ داد که طی آن یک فولکس واگن هیبریدی پلاگین گلف GTE منفجر شد. این وسیله نقلیه تنها دو روز از عمرش می گذشت و تنها 300 کیلومتر کارکرد داشت. مالک خودرو که در حال رانندگی بود، صدای انفجار شدیدی شنید و برق آبی روشنی دید.

آتش‌نشان‌ها برای اطفای حریق درخواست کانتینر مخصوصی جهت قرار دادن خودرو کردند تا آتش را خاموش کنند. با اینکه باتری باعث شد که آتش چند بار دوباره شعله‌ور گردد، آنها توانستند بدون استفاده از کانتینر آن را خاموش کنند. این حادثه منجر به خسارت مالی بالغ بر 45000 یورو شد.

فولکس واگن در واکنش به حادثه 2021 گفت: «ایمنی مشتریان اولویت اصلی ما است. برای اینکه بتوانیم استاندارد بالایی را که برای خودروهای خود در نظر گرفته‌ایم، تضمین کنیم، در حال حاضر در حال بررسی شرایط و سوابق فنی موردی هستیم، که طبق گزارش رسانه‌ها گفته می‌شود انفجاری در یک خودروی گلف 8 رخ داده است. بر اساس نتایج بررسی‌ها، در صورت لزوم اقدامات مقتضی را آغاز خواهیم کرد.»

DB2020AU00140.jpg



نظرات

  • سایپا ایرانخودروزاده سایپا ایرانخودروزاده (15 فروردین 1401 ساعت 14:17)

    ما که پاره شدیم بس که گفتیم همه خودروسازا مثل ما هستن هیچکی باور نکرد