1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کدام خودرو غمگین ترین چهره را دارد؟!

کدام خودرو غمگین ترین چهره را دارد؟!

24 فروردین 1401
  • 1

برای علاقه مندان به خودرو، تردیدی وجود ندارد که اتومبیل ها برایشان چیزی شبیه به یک موجود زنده و در حال نفس کشیدن هستند. برخی از خودروها می توانند احساساتی را به افراد منتقل کنند، حتی به آنهایی که خیلی غرق در دنیای خودرو نیستند. خودروسازان به طور عمدی و یا غیر عمدی، طراحی انسان‌واری را روی خودروهای خود پیاده می‌کنند. وقتی افراد از ظاهر و «قیافه» یک وسیله نقلیه حرف می زنند، به جز نظر دادن در مورد طراحی خودرو، حس خود را هم از شخصیت وسیله نقلیه بیان می کنند.

خودروهای پرفورمنس مدرن - مثل همین فورد موستانگی که تصویر آن را در بالا می بینید - طراحی‌های بسیار تیز و لبه داری دارند تا احساس پرخاشگری را منتقل کنند. «از من بترس! من یک ماشین اسپرت هستماین جمله ای است که آنها به یک راننده بی خبر که ناگهان در آینه خودروی خود چشمش به خودروی اسپرت عقبی افتاده می گویند.

اما جهان به اندازه کافی مملو از خشم های ساختگی است و ما ترجیح می دهیم خودرویی را ببینیم که بتواند احساسات واقعی خود را نشان دهد، حتی اگر این بدان معنا باشد که پسری غمگین مانند نیسان 300ZX باشد. ما Z31 Nissan 300ZX را با شکل مثلثی خسته و فاصله کوتاه بین دو محورش دوست داریم.

nissan-300-zx.webp

نیسان 300ZX Z31 با چراغ های باز شده

با این حال، با روشن شدن چراغ‌های جلو، این خودرو درست مثل سگ کوچکی به نظر می‌رسد که همین حالا به او گفته شده که از غذاهای مورد علاقه اش دیگر چیزی برای خوردن باقی نمانده است! با چراغ های خاموش هم این ماشین شبیه فردی «خواب آلود» است که بعد از خوردن یک بشقاب بزرگ ناهار، دارد کم کم روی مبل چرت می‌زند و آماده به خواب رفتن است.

nissan-300-zx-2.webp

نیسان 300ZX Z31 با چراغ های بسته

البته به نظر می رسد این فقط مختص نیسان مذکور نیست و خودروهایی که چراغ های جلوی باز شونده دارند، همگی شخصیت های جالبی دارند. مثلا لانچیا استراتوس با چشم های گشادش به نظر می رسد که شما را در حال خوردن آخرین تکه پیتزا تماشا کرده است و اکنون همزمان متعجب و شاکی شما را نگاه می کند!

lancia-stratos.webp

لانچیا استراتوس

یک پسر غمگین دیگر هم فراری دِیتونا (Daytona) است که از وقتی متوجه شده خودروهای جدید همه الکتریکی شده اند با ناامیدی ابروهای خود را در هم کشیده است.

ferrari-daytona.webp

فراری دِیتونا

با چراغ های جلوی بسته، BMW E31 سری 8 هم انگار یک خودروی لوس است که گویی مدام می خواهد به شما بگوید که زمان سرویس موتور دوباره فرا رسیده است.

BMW-8-Series-E31.webp

BMW E31 سری 8

البته خشم و غم تنها دو نمونه از انبوه احساسات هستند. ما همچنین وسایل نقلیه‌ای را دیده‌ایم که از دیدن ما بسیار خوشحالند، از جمله خودروی کلاسیک Austin Healey Bugeye Sprite 1959.

1960-Austin-Healey-Sprite-MkI-front.webp

آستین هیلی باگای اسپرایت

در این میان، گاهی هم خودروهایی پیدا می شوند که معلوم نیست واقعا چه احساسی دارند و آدم را سردرگم می کنند، مثل کرایسلر PT Cruiser!

2001-2005_Chrysler_PT_Cruiser.webp

کرایسلر PT Cruiser



نظرات

  • امیر امیر (24 فروردین 1401 ساعت 01:14)

    پس پراید چی ؟ فرغون جلاد ومغرور به خاطر قیمت بالا