1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ساختن به جای خریدن! راه حل چند جوان خلاق ویتنامی برای داشتن یک «بوگاتی شیرون»

ساختن به جای خریدن! راه حل چند جوان خلاق ویتنامی برای داشتن یک «بوگاتی شیرون»

30 فروردین 1401
  • 9

بوگاتی تنها 500 دستگاه از هایپرکار شیرون دیگر را تا پایان سال جاری میلادی در کارخانه خود در مولشیم فرانسه مونتاژ و سپس روانه خانه مشتریان خواهد کرد و تمام آنها هم از پیش فروخته شده اند. بنابراین به نظر می رسد که هیچ راهی برای خرید یک شیرون (Chiron) صفر وجود ندارد. البته که بازار خودروهای دست دوم یک گزینه در دسترس است، اما اگر شما هم فکر می کنید که صرف چند میلیون دلار برای خرید یک خودروی دست دوم ایده نابخردانه ای است، شما را سرزنش نمی کنیم. اما، یک راه دیگر وجود دارد؛ اگر نمی توانید ماشین رویایی خود را بخرید، همیشه این امکان را دارید که آن را بسازید!

البته قبول داریم که این ایده کمی اغراق آمیز است، اما با وجود این، تیمی از جوانان ویتنامی الهام بخش ما شدند که باور کنیم هر کسی می تواند بوگاتی شیرون خود را داشته باشد. ما خبر نداریم که آیا تا به حال یک بوگاتی شیرون واقعی به خریداری از ویتنام تحویل شده است یا نه، اما می دانیم که این کپی برابر اصل یکی از جالب ترین نمونه هایی است که تا به حال دیده ایم. این خودرو از صفر و بدون استفاده از قطعات سایر وسایل نقلیه، البته به غیر از موتور تویوتای استفاده شده در آن، ساخته شده است.

در یک ویدیوی ۴۷ دقیقه ای منتشر شده در یوتیوب این تیم خلاصه ای از بیش از یک سال کار سخت برای تولید آن را به نمایش گذاشته است. این ویدیو بسیاری از مراحلی طی شده در پروژه را، از همان ابتدا تا لحظه ای که ماکت بوگاتی آماده رانندگی شده است، به تصویر می کشد. جدا که مهندسی هنرمندانه و شباهت این ماکت با نسخه اصلی و کیفیت اجرای کار شگفت انگیز است.

The simple homemade Bugatti finished in pearl white 46-0 screenshot.webp

اعضای این تیم، پادشاهان مطلق خاک رس هستند که با استفاده از آن، موفق به بازتولید اشکال شیرون در داخل و خارج با جزئیات بسیار بالا شده اند. سطح خلاقیت نیز در تیم خیره کننده است؛ به عنوان مثال، استفاده از صندلی های بازی به عنوان صندلی های اسپرت داخل کابین، استفاده از چراغ های جلو ارزان قیمت دست دوم با چاشنی طراحی عالی که آنها را به بهترین وجه ممکن به ظاهر جلوی بوگاتی شبیه کرده است و در نهایت قسمت عقب خودرو، که به طرز خارق العاده ای به Chiron اصلی نزدیک است.

The simple homemade Bugatti finished in pearl white 0-13 screenshot.webp

البته همانطور که در فیلم مشخص است، پروژه هنوز تکمیل نشده است و فضای داخلی نیاز به کار زیادی دارد. با این حال، با دیدن توانایی های این تیم، شکی نداریم که داخل کابین هم حداقل به خوبی ظاهر بیرونی آن خواهد بود. به کار عالی خود ادامه دهید، تیم ویتنامی!

منبع موتور ۱


نظرات

  • Mahmoud Mahmoud (7 اردیبهشت 1401 ساعت 08:03)

    چرا راه دور میرین اگه این الان به فکرش افتاده اصلا 2سال پیش افتاده تو فکر ساختن این خودرو شیرون یک صافکار تبریزی داره از سال 96تا الان میساره الان دیگه آخرشه تازه بدون هیچ اسپانسری دست تنها بجای این که از نابغه های کشور های دیگه پست بزارین همایت کنین از نابغه کشور خودمون پست بزار اون بنده خدا رو با پست هات همایت کن تازه همون صافکار تبریزی اولین ماشین بوگاتی سال 19خورده ای که اومده رو ساخته آماده الان داره شیرون میسازع تو اینستا بگرد دنبالش متوجه میشین کی رو میگم و چه نابغه های کشور خودمون داره ما ها ایرانی ها از چینی ها تایوان تایلند های خیلی خیلی بیشتر مغز نابغه داریم ولی متاسفانه حمایت کنندش نداریم .اسپانسر تو دوره زمانه ای که ما زندگی میکنیم مثل دایناسور ها میمانند خیلی وقته نسل شون منقرض شده .ما ایرانیا پشتمون فقط خداااست که خالی نمیکنه

  • jasi jasi (6 اردیبهشت 1401 ساعت 23:12)

    من از بیست سالگی دارم پول جمع میکنم واسه اهن قراضه هنوز نتونستم ماشین براخودم بگیرم 33سالمه گند زدید به جوونی ما رفت

  • امید امید (5 اردیبهشت 1401 ساعت 16:18)

    قیمت خودرو را سهامداران اصلی خودروسازها تعیین میکنند. انشالله بعد از مرگشون، همه میفهمند چه کسانی سهامدار اصلی بودند.
    البته الآن هم خیلیها میدونند سهامداران اصلی چه کسانی هستند اما از ترس کشته شدن چیزی نمیگند.

  • مجید مجید (5 اردیبهشت 1401 ساعت 12:04)

    من ۳۵سالمه از وقتی که خودمو شناختم پراید و پژو سمند دیدم هنوزم همین لگنارو دارن میسازن میفروشن.فقط چراغ و سپر تعویض میکنن میشه نیو فیس.خدایی کمپانی های دیگه خودرو ساز می‌بینیم که هر ۴سال خودرو هاشونو نیو فیس میکنن.تغییر ۱۰۰در صد.زیباتر از و فول آپشنتر از ۴سال قبل.ولی ما ایرانی ها باید پول هیوندای و تویوتا و بدیم پراید و پژو سوار شیم.لعنت به سایپا و ایران‌خودرو.

  • حسین ارومیه حسین ارومیه (2 اردیبهشت 1401 ساعت 14:09)

    توکشورماایران بایدتوصف قرعه کشی باشی شایدسالهاطول بکشدیک ماشین بی کیفیت آشقال برنده بشی واقعا متاسفم متاسفم همچون مسئولانی داریم

  • ALLIGATOR ALLIGATOR (1 اردیبهشت 1401 ساعت 13:31)

    تو ایران خودمون مخ های زیادی هستند که می تونن بهتر از اینو بسازن.یکیش خود من هستم.اما کو حمایت!

    جواد جواد (3 اردیبهشت 1401 ساعت 12:29)

    سلام بنده با نظر شما کاملا موافقم واقعا استعداد های برتر جوانان کشور خودمون کم نیست منتهی حمایت نمی شوند. که این هم جای تأسف دارد.
    البته تا زمانی که زه بغل پراید بشود آپشن اوضاع از این بهتر نمیشه.

  • ilya007 ilya007 (1 اردیبهشت 1401 ساعت 00:18)

    باید اسمش رو بزارن بوگاتی شیرون ۲

  • lln lln (30 فروردین 1401 ساعت 09:41)

    ایران خودرو و سایپا خجالت بکشید اینو یاد بگیرید