1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یک پلاک خودرو در مزایده ای برای خیریه در دبی به قیمت 9.5 میلیون دلار به فروش رسید

یک پلاک خودرو در مزایده ای برای خیریه در دبی به قیمت 9.5 میلیون دلار به فروش رسید

6 اردیبهشت 1401
  • 0

پلاک‌هایی که کاراکترهای کمتری دارند، از قدیم گران تر بوده اند، درست مانند شماره تلفن های رند. با این حال، گاهی قیمتی که برای بعضی از آنها پرداخت می شود فراتر از حد تصور است. یک پلاک در دبی مبلغ هنگفتی را در یک حراج خیریه به دست آورد و اکنون در میان گران ترین پلاک های جهان قرار دارد.

پلاک خودرو AA8 در حراج خیریه «نجیب‌ زاده ترین اعداد» (Most Noble Numbers) به قیمت 35 میلیون درهم معادل حدود 9.5 میلیون دلار فروخته شد. البته این پلاک تنها پلاک سه کاراکتری گران قیمتی نیست که در حراج مذکور به مبلغ هنگفتی فروخته شد. پلاک‌های «V66»، «F55» و «Y66» نیز همگی به قیمتی بیش از یک میلیون دلار فروخته شدند.

aa8-plate-4-5.webp

در مزایده مذکور به غیر از پلاک های منحصر به فرد، 10 شماره موبایل ویژه نیز به مزایده گذاشته شد. شماره موبایل 549999999 بالاترین قیمت را با ارزش 1.36 میلیون دلار از آن خود کرد.

حراج خیریه نجیب ترین اعداد یکی از رویدادهای برگزار شده توسط «ابتکارات بین المللی محمد بن راشد آل مکتوم (حاکم دبی)» (MBRGI) است که توانست مجموعاً 14.4 میلیون دلار را در کمتر از دو ساعت جمع آوری کند. تمام عواید حاصل از آن نیز برای حمایت از کمپین یک میلیارد غذا صرف خواهد شد. هدف از این کمپین خیریه، تامین غذا برای نیازمندان است که در 50 کشور جهان توزیع خواهد شد.

aa8-plate-5-4.webp

پلاک خودروی 9.5 میلیون دلاری AA8 اکنون در میان گران ترین پلاک های جهان قرار دارد. رتبه اول این لیست به پلاک خودرو «MM» در کالیفرنیا می رسد که قیمت آن 24.5 میلیون دلار است و با یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) عرضه می شود.

فروشنده گفته است که خریدار این پلاک فوق‌العاده گران‌قیمت «از آن دسته افرادی است که ارزش چیزهای اختصاصی، کمیاب و منحصر به فرد را می‌شناسد». با این حال، تا به امروز، کسی پیدا نشده که ارزش این پلاک را درک کند و پلاک MM در کالیفرنیا هنوز برای خرید موجود است!

در سال 2018 نیز، یک پلاک «F1» در بریتانیا به قیمت خیره کننده 20 میلیون دلار برای فروش گذاشته شد. البته این پلاک نیز با قیمت مذکور خریداری پیدا نکرد.

منبع موتور ۱


نظرات