1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. اتوبوس گازسوز با انفجار مخزن CNG روی سقف، به یک شعله افکن مخوف تبدیل شد! +ویدیو

اتوبوس گازسوز با انفجار مخزن CNG روی سقف، به یک شعله افکن مخوف تبدیل شد! +ویدیو

7 اردیبهشت 1401
  • 0

همه می دانیم که صنعت خودروسازی در مسیر الکتریکی شدن است و دلیل اصلی آن نیز اثرات مضر سوزاندن سوخت های فسیلی است. اما جدای از روی آوردن به خودروهای الکتریکی، راه‌هایی برای اجتناب از مضرات شدید سوخت‌های فسیلی در اثر استفاده از موتورهای احتراق داخلی وجود دارد.

یکی از این راه ها استفاده از گاز طبیعی فشرده (CNG) است. ادعا می شود که این سوخت نسبت به سوخت های فسیلی دیگر مانند بنزین،‌ یک دوست دار محیط زیست به حساب می آید و ذرات مضر بسیار کمتری تولید می کنند. با این حال، درست مانند بنزین، CNG ها هم خطر نشت و آتش سوزی دارند و همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، چنین حوادثی به طور بالقوه فاجعه بار هستند.

 

بر اساس گزارش ها، این حادثه هولناک در پروجای ایتالیا رخ داده است و اتوبوسی که در این ویدئو دیده می شود یک اتوبوس Irisbus Iveco Cityclass با موتور احتراق داخلی و مخزن سوخت CNG نصب شده روی سقف است. همانطور که در ویدیو می بینید اتوبوس به یک شعله افکن تبدیل شده که در سه جهت آتش پرتاب می کند. علت نشت هنوز مشخص نشده است.

خوشبختانه هیچ مسافری در هنگام وقوع این حادثه در اتوبوس نبود و فقط مکانیک/راننده در خودرو بود که قبل از اینکه اوضاع خراب شود، توانست از اتوبوس خارج شود. با این حال، تصاویر بعد از خاموش شدن آتش توسط آتش نشانان، نشان می دهد که چیز زیادی از اتوبوس باقی نمانده است.

وسایل نقلیه تجاری و اتوبوس های CNG در اروپا (به ویژه در ایتالیا و یونان) به دلیل مزایای زیست محیطی در مقایسه با سوخت های فسیلی محبوب هستند. جدای از آن ها، برد پیمایش بهتری هم نسبت به همتایان الکتریکی خود دارند و نیازی هم به شارژ مجدد باتری ها در حالت ساکن ندارند.

این اولین بار نیست که اتوبوسی با سوخت CNG در اروپا منفجر می شود. با این حال، آخرین باری که حادثه ای مشابه رخ داد در سال 2012 در هلند بود و تعداد آنها بسیار کم بوده است.

منبع موتور ۱


نظرات