1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از مرسدس AMG C 43 مدل 2023 با موتور چهار سیلندری 402 اسب بخاری

رونمایی از مرسدس AMG C 43 مدل 2023 با موتور چهار سیلندری 402 اسب بخاری

9 اردیبهشت 1401
  • 1

همین سال گذشته، مرسدس بنز سدان لوکس کلاس C جدید خود را با موتوری که تنها چهار سیلندر داشت، معرفی کرد. پس از آن، تنها چیزی که جایش در خط تولید خالی بود، اضافه شدن گزینه های AMG به مدل پایه بود. امروز بالاخره مرسدس، AMG C 43 مدل 2023 را هم معرفی کرد که آن هم سنت جدید چهار سیلندر بودن را دنبال می کند، اما با این حال به هیچ وجه در عملکرد کم نمی گذارد.

در زیر کاپوت این خودرو نسخه ای از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ M139 با آرایش طولی قرار دارد. این نسخه، 402 اسب بخار در 6750 دور در دقیقه و 500 نیوتون متر گشتاور را در 5000 دور در دقیقه تولید می کند. خروجی این موتور چهار سیلندر واقعا قابل توجه است و تنها کمی کمتر از CLA 45 S اروپایی است که قدرت 416 اسب بخاری را ارائه می دهد.

این موتور همچنین دارای توربوشارژر اگزوز اضافه است که یک موتور الکتریکی تعبیه شده روی محور توربین را در حین رسیدن دود اگزوز به آن، به سمت بالا می چرخاند. این فناوری از اتومبیل‌های مسابقه‌ای فرمول یک (F1) مرسدس به خودروهای تجاری این برند اضافه شده است. علاوه بر آن، یک نیروی الکتریکی اضافه از سمت ژنراتور استارت برقی 48 ولتیِ 13 اسب بخاری به خودرو منتقل می شود که به حرکت نرم خودرو و استارت بهتر موتور کمک می کند.

نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به یک سیستم چهار چرخ متحرک با سوگیری عقب منتقل می شود. تقسیم گشتاور به طور مشخص، 31٪ در جلو و 69٪ در عقب است. این پیشرانه AMG C 43 را در 4.6 ثانیه به 98 کیلومتر در ساعت می رساند و حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت است. همچنین با چرخ های 19 و 20 اینچی که به صورت آپشن ارائه می شود، حداکثر سرعت آن به 265 کیلومتر بر ساعت می رسد.

شاسی این خودرو سیستم تعلیق تطبیقی و همچنین قابلیت چرخش چرخ‌های عقب را دارد. ترمزها با روتورهای حفره دار و دارای تهویه 14.6 اینچی در جلو و 12.6 اینچی در عقب ارتقا یافته اند. کالیپرهای جلو چهار پیستونی ثابت هستند و در عقب نیز از نسخه‌های تک پیستونی شناور استفاده شده است. چرخ‌های استاندارد این خودرو 18 اینچی با لاستیک‌هایی با عرض 245 میلی‌متر هستند، اما همانطور که قبلاً هم گفته شد، امکان استفاده از چرخ‌های 19 و 20 اینچی نیز وجود دارد.

طبیعتا C 43 به عنوان یک محصول AMG مشمول ارتقای بصری در نمای بیرونی و داخلی شده است. در قسمت بیرونی، این خودرو جلوپنجره ای منحصر به فرد با نوارهای عمودی و نشان AMG دارد. سپرهای جلو و عقب تهاجمی تر با طراحی جانبی هماهنگ و یک اسپویلر کوچک در عقب خودرو به همراه دو عدد خروجی اگزوز در هر طرف از دیگر ویژگی های ظاهری آن است.

mercedes-c43-amg-4.webp

در داخل، از صندلی‌های اسپرت استفاده شده و روی فرمان نیز امکان انتخاب حالت رانندگی تعبیه است. روکش صندلی ها، MB-Tex مشکی با رگه هایی از جیر مصنوعی است. دوخت قرمز و کمربند ایمنی به ایجاد کنتراست در داخل کابین کمک می کنند.

mercedes-c43-amg-7.webp

همچنین، پدال ها آلومینیومی و رکاب های در براق هستند. مانند سایر مدل‌های کلاس C، فضای داخلی دارای صفحه نمایش کیلومتر شمار 12.3 اینچی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی عمودی 11.9 اینچی است.

AMG C 43 اواخر امسال آماده فروش خواهد بود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. با این حال، احتمالاً گران ترین نسخه از این سدان کوچک خواهد بود.

منبع اتوبلاگ


نظرات

  • سیبسیب سیبسیب (10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:16)

    چه فایده که تمام عمر ما با خودورهای آشغال هدر رفت