1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. ماسک سهام تسلا را به ارزش 8.5 میلیارد دلار قبل از تصاحب توییتر می فروشد

ماسک سهام تسلا را به ارزش 8.5 میلیارد دلار قبل از تصاحب توییتر می فروشد

10 اردیبهشت 1401
  • 0

بر اساس اسناد اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا  8.5  میلیارد دلار از سهام این سازنده خودروهای الکتریکی را فروخت که احتمالاً با هدف کمک به تامین مالی خرید برنامه ریزی شده توییتر انجام می شود.

ماسک روز پنجشنبه در توییتی گفت که « هیچ فروش دیگری برای تسلا بعد از امروز برنامه ریزی نشده است.» او در این هفته حدود 9.6 میلیون سهم را طبق بایگانی های پنج شنبه و جمعه فروخت که معادل 5.6 درصد از سهام او در شرکت است.

مشخص نیست که آیا تمام فروش سهام اخیر تسلا ماسک گزارش شده است یا خیر. تسلا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این فروش پس از آن صورت گرفت که ماسک روز دوشنبه قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار به صورت نقدی در معامله ای منعقد کرد که کنترل پلت‌فرم رسانه های اجتماعی را که میلیون ها کاربر و رهبران جهانی جمعیت دارند به ثروتمندترین فرد جهان تغییر می دهد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص ماسک 268 میلیارد دلار است.

به عنوان بخشی از این معامله، ماسک گفت که 21 میلیارد دلار تعهد سهام ارائه خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که میلیاردر چگونه 12.5 میلیارد دلار باقی مانده از تامین مالی سهام را تامین خواهد کرد. ماسک 43.61 درصد از سهام شرکت راکتی SpaceX را در اختیار دارد که طبق گزارش ها ارزش آن 100 میلیارد دلار است.

سهام تسلا در معاملات صبح روز جمعه حدود 5 درصد افزایش یافت.

آنها از زمان افشای بیش از 9 درصد سهام توییتر توسط ماسک در 4 آوریل، حدود 20 درصد سقوط کرده اند.

یک فرد آشنا به رویترز به رویترز گفت که ماسک به دنبال شرکایی برای کاهش سهم خود در این معامله بوده است و افزود که احتمال ظهور چنین شریکی وجود ندارد.

این اولین فروش سهام تسلا او از زمانی است که او در ماه های نوامبر و دسامبر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام خود در این خودروساز برقی، 16.4 میلیارد دلار سهام خود را تخلیه کرد.

ماسک در توییتر اعلام کرد که در سال 2021 بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد، زیرا اعمال اختیارات سهام او در سال جاری منقضی می شود.

برخی از معامله گران در این هفته نگران هستند که ماسک ممکن است پول کافی برای تامین مالی 21 میلیارد دلار کمک نقدی خود را نداشته باشد و ممکن است با توجه به سهام توییتر از معامله خارج شود.

به عنوان بخشی از قرارداد مالی توییتر، ماسک تعهداتی را برای 13 میلیارد دلار وام در برابر توییتر و 12.5 میلیارد دلار وام حاشیه ای مرتبط با سهام تسلا تضمین کرد.

منبع : رویترز

منبع رویترز


نظرات