1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بزرگترین کلوپ خودرویی آلمان از اعضایش خواست برای کاهش وابستگی به نفت روسیه، کمتر رانندگی کنند و سرعت خود را کاهش دهند

بزرگترین کلوپ خودرویی آلمان از اعضایش خواست برای کاهش وابستگی به نفت روسیه، کمتر رانندگی کنند و سرعت خود را کاهش دهند

15 اردیبهشت 1401
  • 0

در حالی که حمله روسیه به اوکراین وارد سومین ماه خود می شود، اروپا وابستگی خود به نفت روسیه را بیش از پیش احساس می کند. این اضطراب در آلمان هم وجود دارد و «باشگاه عمومی اتومبیل آلمان» (ADAC)، با انتشار نامه ای سرگشوده اعضای خود را تشویق به رانندگی کمتر کرده است.

آداک در این نامه که در خبرگزاری آلمانی دویچه وله منتشر شده نوشته: «از اعضای باشگاه می خواهیم که سوخت کمتری مصرف کنند و در نتیجه وابستگی به واردات نفت خام را کاهش دهند. وابستگی کشور ما به واردات حامل های انرژی از روسیه کاملاً آشکار شده است. این امر کاهش سریع آن را بسیار ضروری می کند و تک به تک افراد می توانند در این امر مشارکت داشته باشد

این نامه درست در همان روزی منتشر می شود که گازپروم، شرکت دولتی انرژی روسیه، اعلام کرد که عرضه محصولات خود به بلغارستان و لهستان را متوقف می‌کند. این امر باعث نگرانی بیشتر آلمان شده است، چرا که آلمان نیز به نفت روسیه وابسته است.

به گزارش بی بی سی، اتحادیه اروپا اقدامات روسیه را «ابزار باج خواهی» نامیده و آن را نشان دهنده «غیر قابل اطمینان بودن این کشور به عنوان تامین کننده» خوانده است. با این حال، کرملین گفته که در حال پاسخ به «گام‌های غیردوستانه» کشورهای غربی است.

لهستان این اقدام را واکنشی به تحریم های خود علیه افراد و شرکت های روسی برشمرد. بسیاری از کشورهای اروپایی و اعضای ناتو، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند و در برخی موارد دارایی‌های متعلق به افرادی را که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مرتبط هستند، مصادره کرده‌اند.

بلغارستان برای تامین بیش از 90 درصد گاز خود به گازپروم وابسته است و رئیس جمهور این کشور گفت که «باج گیری یک طرفه قابل قبول نیست». این کشور اقداماتی را برای یافتن منابع جایگزین انجام داده است و در حال حاضر هیچ محدودیتی در مصرف گاز برای بلغارها ایجاد نشده است.

با این حال، ADAC اعضای خود را در آلمان تشویق کرده که هنگام رانندگی سرعت خود را کاهش دهند یا حتی در صورت امکان از رانندگی به طور کامل اجتناب کنند.

آداک گفت: «از شما می‌خواهیم که بررسی کنید که آیا سفرهایی با ماشین وجود دارد که می توانید از انجام آنها صرف نظر کنید و اگر دسترسی خوبی به حمل و نقل عمومی دارید، بیشتر از آن استفاده کنید. برخی از مسیرها را هم می‌توان با دوچرخه یا حتی پیاده طی کرد

در همین حال، دولت آلمان در واکنش به درگیری در اوکراین قبلاً گفته بود که می‌خواهد این کشور را تا پایان سال جاری میلادی از واردات نفت روسیه بی نیاز کند.



نظرات