1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی مرسدس از یک AMG خاص با همکاری رپر مشهور will.i.am

رونمایی مرسدس از یک AMG خاص با همکاری رپر مشهور will.i.am

18 اردیبهشت 1401
  • 0

مرسدس AMG پرده از روی ماشین مرموز خود که خواننده رپ مشهور، will.i.am نیز در ساختن آن نقش داشت، برداشته است. این مدل یکتا، کوپه‌ای است که will.i.AMG نام گذاری شده و بر پایه GT چهار در کوپه ساخته شده و تعدادی از نشانه‌های ظاهری کلاس G را به عاریت گرفته است.

«ویل.آی.اَم» با نام کامل ویلیام جیمز آدامز یک رپر و موسیقی دان است که نقش محوری را در تولید این خودروی خاص داشته است. او گفت: «من در یک حلبی آباد بزرگ شدم. با هیپ هاپ بزرگ شدم. هنرمندان افسانه ای هیپ هاپ در مورد مرسدس بنز رپ می کردند و بنابراین همیشه داشتن آن یک رویا بود. برای بسیاری از بچه های محله، داشتن یک مرسدس نماد پیشرفت و رهایی از فقر از طریق مبارزه است. اکنون، من به هدفم رسیده‌ام و حتی با شخصی سازی و ایجاد مدل مختص خودم از یک AMG یک قدم فراتر گذاشته ام».

mercedes-amg-williamg-5.webp

از بسیاری جهات، تقریبا هیچ نشانه ای لو نمی دهد که will.i.AMG حتی ربط دوری به GT چهار در کوپه داشته باشد. مثلا، این خودرو یک کوپه واقعی با دو در است و نمای جلویی آن تقریباً کلاس G را تداعی می کند؛ با چراغ‌های گرد و جلوپنجره مستطیلی شکل که در یک قاب جعبه‌ای نصب شده است.

نشان خودرو هم برداشت آزاد جدیدی از ستاره سه پر بنز است که will.i.am آن را ایجاد کرده و Bear Witness نامگذاری شده است که همزمان به معنی «شاهد بودن» است و اشاره به شکل خرس مانند آن نیز دارد. این خودروی یک بار ساخت، دارای دریچه‌های هوایی است که در هر دو سمت تعبیه شده اند. درهای بسیار بلندی که به عقب باز می شوند (مشهور به درهای خودکشی) و سقف پانوراما از دیگر ویژگی های این کوپه هستند. عکسی از پشت خودرو منتشر نشده است، اما نگاهی به چراغ‌ها و شکل سپر نشان می‌دهد که نمای عقب will.i.AMG احتمالا شبیه به GT باشد.

mercedes-amg-williamg-4.webp

در مورد تغییرات احتمالی در فضای کابین هم چیزی گفته نشده است، اما از طرف دیگر می دانیم که هیچ تغییر عمده ای در مکانیک خودرو ایجاد نشده است. در این باره، ویلیام، خواننده رپ، گفت: «من به موتور دست نزدم چرا که AMG واقعا بهترین موتورها را می سازد

AMG خاطرنشان کرد که تمام عواید فعالیت‌های پیرامون will.i.AMG به نفع بنیاد «من فرشته هستم» (i.am.angel) که بورسیه‌ها و فرصت‌هایی را در زمینه علوم، فناوری، مهندسی، هنر و آموزش ریاضی (STEAM) ارائه می‌کند، صرف خواهد شد.

این پروژه مشترک بخشی از یک ماموریت است به نام «از این رو به آن رو» (The Flip) که هدف آن دسترسی بیشتر دانش آموزان محله های محروم به آموزش در حوزه های مذکور است. هنوز جزئیات اندکی از این طرح در دسترس است، اما لوگوی Bear Witness در تعدادی از پوشاک و لوازم جانبی خاص با تولید محدود که در مرکز تجربه مرسدس بنز در میامی، فلوریدا و به صورت آنلاین به فروش خواهند رسید، استفاده خواهد شد و عواید حاصل از فروش این کالاها به بنیاد i.am.angel اهدا خواهد شد.

مرسدس AMG به اتوبلاگ گفت که خودروی will.i.AMG را از will.i.am با هدف حمایت از پروژه مشترک شان خریداری خواهد کرد و بخشی از درآمد حاصله نیز به بنیاد i.am.angel اهدا خواهد شد. اینکه سرنوشت این کوپه در ادامه چه خواهد بود، موضوعی است که باید منتظر باشیم و ببینیم.

منبع اتوبلاگ


نظرات