1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اَپل یکی از مدیران ارشد فورد را قاپید!

اَپل یکی از مدیران ارشد فورد را قاپید!

20 اردیبهشت 1401
  • 0

بر اساس گزارشی که رسانه «اخبار خودرو» (Automotive News) منتشر کرده، اپل یک مدیر برجسته را از فورد، غول خودروسازی آمریکا جذب کرده است و به احتمال زیاد قرار است که از حضور وی در پروژه خودروهای الکتریکی خود که مدت هاست اخبار غیررسمی و شایعاتی در مورد آن منتشر می‌شود بهره ببرد.

این نشریه با استناد به منابع «مطلع» ادعا کرده که اپل، این شرکت فناوری مستقر در کالیفرنیا، اوایل سال جاری توافقنامه همکاری را با مهندس دسی اویکاشِویچ (Desi Ujkashevic) نهایی کرده است.

خانم اویکاشویچ از سال 1991 در فورد کار کرده است و بر اساس پروفایل لینکدینش در حال حاضر به عنوان مدیر مهندسی این شرکت در منطقه آمریکای شمالی مشغول به کار است. اویکاشویچ که روی مدل‌های متعددی از فورد از جمله فیستا (Fiesta)، اکسپلورر (Explorer)، اسکیپ (Escape) و فوکوس (Focus) کار کرده است، در توسعه خودروهای الکتریکی فورد نقش مهم و فعالی داشته است.

بنا بر اطلاعات افراد آگاه از این صنعت، اپل حداقل از سال 2015 روی تولید یک خودروی الکتریکی کار می کند و تقریباً 5000 کارمند، از جمله بسیاری از متخصصین صنعت خودرو را برای این پروژه استخدام کرده است. در اوایل سال جاری، «درایو» (Drive) گزارش داد که اپل ممکن است در خودروی خود، پیاده‌سازی فناوری خودران کامل را هدف قرار دهد و در محصول نهایی خود، پدال‌ها و فرمان را به طور کامل حذف کند.

خودروی-مفهومی-اپل-1.webp

هیوندای، خودروساز کره‌ای، برای مدت طولانی با اپل در توسعه خودروی الکتریکی این شرکت همکاری می‌کرد. با این حال، بنا بر گزارش رسانه های آمریکایی این همکاری سال گذشه متوقف شده است.

پیش از این، سال 2025 به عنوان موعد عرضه عمومی وسیله نقلیه اپل اعلام شده بود، اما بر اساس گزارش‌های رویترز در سال گذشته به نظر می‌رسد که این جدول زمانی ممکن است قدری جاه طلبانه باشد.

منبع درایو


نظرات