1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دولت فقط تسهیل کننده ورود خودرو خواهد بود

دولت فقط تسهیل کننده ورود خودرو خواهد بود

دولت تسهیل کننده ورود خودرو خواهد بود
24 اردیبهشت 1401
  • 0

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این موضوع که دولت به هیچ وجه وارد کننده خودرو نخواهد بود اعلام کرد که پنج روش برای واردات خودرو طراحی شده و به زودی در مورد جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد. فاطمی امین با اشاره به اینکه در سال های گذشته میزان عرضه خودروها متناسب با نیاز متقاضیان نبوده است تأکید کرد که برای واردات خودرو محدودیتی ایجاد نشده است و با توجه به تقاضای خریداران و هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، واردات انجام خواهد شد، بنابراین بازار این محصول با توجه به تعداد خودروهای وارداتی، تنظیم خواهد شد. 

فاطمی امین.jpg

پیش از این رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز درباره میزان واردات و اثری که بر روی کیفیت و قیمت تولیدات داخلی خواهد داشت، ابراز کرد: به‌عنوان مثال نیاز بازار 2 میلیون دستگاه خودرو است منتها خودروساز‌ها یک و نیم میلیون تولید می‌کنند و برای اینکه بازار به تعادل برسد باید جمع تولید داخلی و جمع صادرات بتوانند نیاز‌های جامعه را برطرف کنند؛ عدد کاملاً بستگی به این دارد که ما چقدر شکاف داشته باشیم و طبعاً وقتی خودروسازان داخلی هم کیفیت و هم تیراژ را بالا ببرند قطعاً می‌توانیم بگوییم واردات محدودتری را خواهیم داشت.

وزیر صمت همچنین افزود که پیش نویس واردات خودرو امروز نهایی می شود، فردا برای تصویب به هیئت دولت فرستاده و مصوبه نهایی در هفته آینده تأیید خواهد شد. وی در ادامه گفت که با سایر ارگان ها در راستای تسهیل هرچه بیشتر واردات خودرو، هماهنمگی های لازم انجام خواهد شد. وی ادامه داد که شرایط گذشته برای ورود خودرو لحاظ شده و شرایط جدیدی نیز در در نشر گرفته خواهد شد. به عنوان مثال، خودروهایی که وادر کشور می شوند می بایست از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوند و شرایط مناسبی که در گذشته وجود داشته است، همچنین تداوم داشته باشد؛ اما برای کمک کردن به تراز ارزی کشور، منابع تأمین مالی متعددی به کار گرفته می شود.

 



نظرات