1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. «رسپکت پرایم» سدان جدید گروه بهمن در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد

«رسپکت پرایم» سدان جدید گروه بهمن در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد

26 اردیبهشت 1401
  • 2

پس از آنکه گروه بهمن دو خودروی شاسی بلند دیگنیتی و فیدلیتی پرایم را به بازار عرضه کرد که با استقبال نسبی هم مواجه شد، امروز از یک خودروی سواری نیز در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب رونمایی کرد. خودرویی به نام «رسپکت پرایم» (Respect Prime) که از چند وقت پیش زمزمه معرفی آن توسط بهمن در بازار خودرو پیچیده بود.  

بهمن موتور که امسال با دستی پر به نمایشگاه خودروی شهر آفتاب آمده است علاوه بر تیپ جدید دیگنیتی به نام «پرستیژ» از سدان خود با نام رسپکت هم رونمایی کرد تا نشان دهد که برنامه ای جدی برای تولید و عرضه خودروهای مختلف به بازار دارد.

 

 

رسپکت با نام اصلی کوین شواندو (Cowin Xuandu)، محصول شرکت چینی کوین (Cowin) است که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است. این خودرو بر پایه پلتفرم آریزو ۷ ساخته شده است و از طراحی نسبتا ساده ای بهره می برد. نمای جلوی این خودرو تا حدود زیادی مشابه آریزو ۶ و آریزو ۷ است و شاید بتوان گفت که تا حدودی هم محافظه کارانه طراحی شده است.  البته در نمای عقب این خودرو، طراحان جسارت بیشتری به خرج داده اند و چراغ های عقب کشیده این خودرو در نگاه اول بسیار جلب توجه می کند. با این حال، نمای جسورانه عقب خودرو شاید مورد پسند همه مخاطبان قرار نگیرد.

 

رسپکت از یک پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت حدود ۱۵۶ اسب بخاری بهره می برد که به کمک یک گیربکس CVT نه چندان جذاب ۹ سرعته، قدرت را به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می کند.

در قسمت امکانات رفاهی، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور دنده عقب از جمله امکانات این سدان است. داخل کابین این خودرو نیز از طراحی نسبتا مدرن و قابل قبولی برخوردار است و در مجموع می توان حدس زد که تجربه سواری مناسبی نیز داشته باشد.    

منبع car.ir


نظرات

  • حسین حسین (26 اردیبهشت 1401 ساعت 17:36)

    خدمت دستندرکاران سایت کار؛ اگه میشه عکسهای خبرها را بیشتر کنید به خصوص عمس خودروهای موجود در نمایشگاه تهران را.
    آخه ما ۶۰۰کیلومتر تا تهران فاصله داریم!

    مدیریت سایت مدیریت سایت (26 اردیبهشت 1401 ساعت 19:02)

    بله حتما در صورت امکان سعی می‌کنیم تصاویر و ویدیوهای بیشتری رو از نمایشگاه منتشر کنیم.
    ممنون از بازخورد شما