1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. داستان حضور مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو تهران چیست؟

داستان حضور مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو تهران چیست؟

داستان حضور مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو تهران!
31 اردیبهشت 1401
  • 0

نمایش دو دستگاه مرسدس بنز E200 در غرفه ستاره ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو، کنجکاوی هایی را در مورد علت حضور محصولات این شرکت آلمانی ایجاد کرده بود. این در حالی است که مسئولین ستاره ایران در گفت و گو با خبرنگار car.ir، ضمن تکذیب شایعات تولید این محصولات در تاپ خودرو، حتی واردات این خودروها در صورت آزاد سازی واردات خودرو را نیز بعید دانستند، ایشان اعلام کردند در صورت توافق مجدد و رفع تحریم ها، ممکن است بتوان برای تولید مجدد محصولات این شرکت در تاپ خودرو مذاکره کرد.

 

به نظر می رسد حتی با نادیده انگاشتن مسأله تحریم ها علیه ایران، به دلیل اینکه وزارت صمت، سقف واردات خودرو را 20 الی 25 هزار دلار مشخص کرده و کمپانی مرسدس بنز، عملاً خودرویی در این رنج قیمتی عرضه نمی کند؛ نمی توان به محقق شدن این ادعا خوش بین بود. گویا ستاره ایران صرفاً قصد داشته که با نمایش دو خودروی بنز، در نمایشگاه خودروی تهران و غرفه ایران خودرو خودی نشان دهد! ستاره ایران همچنان برنامه مشخصی در رابطه با این خودروها که از سال 2017 و 2018 به صورت صفر کیلومتر در اختیار دارد نداشته و همچنان به عرضه آنها با قیمتی فراتر از آنچه از سوی بازار مورد قبول واقع می شود اصرار دارد.

نمایشگاه خودروی تهران ازتاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و هم اکنون علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه‌های خودروسازان مختلف ایرانی و خارجی در آن دیدن کنند. گر چه در نمایشگاه امسال خبری از خودروهای روز جهان نبود اما خودنمایی یک مهمان آلمانی خاص در غرفه‌ ایران خودرو باعث انتشار شایعات عجیبی شده بود، در حالی که هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است!

 
منبع car.ir


نظرات