1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا یک به‌روزرسانی بزرگ برای نرم افزار بتای خودران خود منتشر کرد

تسلا یک به‌روزرسانی بزرگ برای نرم افزار بتای خودران خود منتشر کرد

1 خرداد 1401
  • 0

تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزار بتای خودران کامل (FSD) خود را با اعمال بهبودهایی بر اساس بیش از 250,000 ویدیو کلیپ استخراج شده از ناوگان فعلی خود آغاز کرده است. بر اساس اعلام تسلا، این یک به روز رسانی بزرگ است.

FSD Beta خودروهای تسلا را قادر می‌سازد تا به طور مستقل به سمت مقصدی که در سیستم ناوبری خودرو وارد شده است حرکت کنند، اما با این حال راننده باید همیشه هوشیار و آماده باشد تا در صورت لزوم کنترل را در دست بگیرد.

از آنجایی که مسئولیت خودرو هنوز بر عهده راننده است، این سیستم کاملا خودران، با وجود نامش همچنان یک سیستم کمک راننده سطح دو در نظر گرفته می شود. همچنین این به روز رسانی در واقع «دو گام رو به جلو و یک گام رو به عقب» بوده است، زیرا برخی از آپدیت ها از نظر قابلیت های رانندگی دچار پسرفت شده اند.

تسلا در حال حاضر حدود 100,000 خودرو را در این برنامه دارد و با اضافه شدن خودروهای بیشتر، انتظار می رود داده های بیشتری برای آموزش شبکه های عصبی خود داشته باشد. تسلا استفاده از نرم‌افزار بتای جدید خود را از امروز آغاز کرده است.

جالب اینجاست که تسلا برای اولین بار تعداد کلیپ های ویدیویی را که از ناوگان خود استخراج و از آنها برای آموزش رفتارهای جدید استفاده کرده است، اعلام می کند. تسلا همچنین گفت که سه شبکه عصبی قدیمی‌ را از سیستم حذف کرده است که باعث بهبود 1.8 فریم در ثانیه در سیستم می‌شود.

در اسناد مربوط به سیستم جدید همچنین به ارتقاهای بسیار بیشتری اشاره شده است؛ از جمله، تعدادی از آنها مربوط به افزایش سطح اطمینان در عملکرد سیستم است که از نکات بحث برانگیز در گذشته بوده است.

 
منبع الکترک


نظرات