1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بهمن دیزل به دنبال بی نیاز کردن کشور از واردات خودرو های تجاری

بهمن دیزل به دنبال بی نیاز کردن کشور از واردات خودرو های تجاری

31 اردیبهشت 1401
  • 1

در حاشیه سومین روز از برگزاری نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب، گروه بهمن اقدام به برگزاری یک نشست خبری با اصحاب رسانه کرد تا درباره اهداف کلان گروه بهمن و زیر مجموعه های آن در رابطه با خودرو های تجاری باری و حمل و نقل صحبت کنند.

به گزارش Car.ir، در این نشست خبری ابتدا مهندس خضری، مدیر عامل بهمن دیزل درباره اهداف کلان گروه بهمن صحبت کرد و ضمن تاکید بر سیاست توسعه و تنوع محصولات گفت: توسعه محصول، توسعه ساختار های تولیدی، توسعه نیروی انسانی و توسعه و اصلاح زیرساخت های مالی اقداماتی است که بهمن دیزل در حال انجام آن ها است و افزایش تنوع محصولات تجاری و باری نیز بنا به نیاز بازار در دستور کار قرار دارد.

 

 

خضری مدیر عامل بهمن دیزل افزود: در حوزه باری در بهمن دیزل 2 سری محصول تعریف شده، محصولات بر پایه فورس و محصولات بر پایه امپاور. که فورس محصولات سبک وزن زیر 18 تن و امپاور محصولات سنگین بالای 18 را پوشش می دهند.
در امپاور کشنده 18 تن BD300 و کشنده 26 تن BD400 در دستور کار قرار گرفته اند تا نیاز بازار را برطرف کنند.

خضری همچنین ادامه داد: بر اساس سالنامه سازمان راهداری، 360 هزار خودروی حمل و نقل باری ثبت شده در کشور وجود دارند از این تعداد، 42 درصد مربوط به کشنده ها هستند و به همین علت، کشنده ها تقاضای زیادی در بازار کشور دارند و در همین راستا بهمن دیزل روی پلتفرم امپاور سرمایه گذاری ویژه ای کرده است.
از آنجایی که ناوگان حمل و نقل ایران ناوگانی فرسوده است، گروه بهمن و زیر مجموعه های آن (بهمن دیزل، سیبا موتور و اسنا موتور) در نوسازی این ناوگان فعالیت زیادی دارند.

خضری در خصوص شایعاتی مبنی بر فروش خودرو های تجاری در سیستم فروش یکپارچه خودرو گفت: ماهیت خودرو های کار و تجاری با خودرو های سواری و شخصی کاملا متفاوت است و دولت هیچ گاه صحبتی در خصوص نحوه قیمت گذاری این خودرو ها نداشته و ورود این خودرو ها به سیستم فروش یکپارچه مبحثی بی ربط محسوب می شود. 

 

مدیر عامل بهمن دیزل همچنین به سهم بازار محصولات تجاری گروه بهمن اشاره کرد و گفت در حوزه کامیونت ها گروه بهمن همواره با 50% سهم لیدر بازار بوده و در بخش مینی بوس ها نیز این سهم به 30% می رسد که برنامه ریزی شده در سال جدید با دو برابر شدن حجم تولید سهم گروه بهمن در این بازار نیز افزایش یابد. او همچنین اشاره کرد که اکثر محصولات بهمن دیزل 5 ستاره کیفی دارند و برخی از آن ها نیز 4 ستاره هستند.

در ادامه نشست خبری بهزاد حق بر، مدیر عامل سیبا موتور درباره برنامه های این شرکت برای افزایش تولید و تنوع محصولات صحبت کرد و گفت: سیبا موتور با توجه به نیاز بازار و شرایط حاکم بر آن قصد دارد محصولات کشنده جدیدی را در تناژ های مختلف به بازار عرضه کند.شرکت سیبا موتور هم اکنون 19% از سهم بازار را به خود اختصاص داده و تاکنون 9 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کرده است.

 

مدیر عامل اسنا موتور، جلیل هاشمی نیز گفت: شرکت اسنا بیشتر به تولید خودرو های عمومی معروف است و مردم ما را با ون های دلیکا و اتوبوس های دو کابین BRT می شناسند.
او افزود با توجه به نگرش گروه بهمن در تولید خودرو های حمل و نقل عمومی تصمیم گرفتیم تا از توانایی های این گروه در ساخت اتوبوس استفاده کنیم و در این نمایشگاه از اولین محصول مشترک خود رونمایی کردیم.

مهندس امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز دیگر مقام حاضر در این نشست بود که درباره برنامه های فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن صحبت های ویژه ای کرد.
او گفت: در گروه بهمن اعتقاد داریم که برای احترام گذاشتن به مشتری، همواره نیاز است محصولات مدرن و بروز عرضه کنیم. همچنین قصد داریم تا با گسترده کردن راه های فروش و همچنین توسعه شبکه خدمات پس از فروش رفاه و رضایت مشتریان را افزایش دهیم.
همچنین او به واردات خودرو های تجاری دست دوم توسط دولت اشاره کرد و ضمن انتقاد از این پروژه افزود: گروه بهمن همواره مخالف واردات خودرو های تجاری کارکرده بوده و این خودرو ها را به سبب مستهلک شدن و کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش موجب دردسر رانندگان و شبکه حمل و نقل عمومی می داند. 
او ادامه داد: یکی از روش های فروش، عرضه خودرو در بورس کالا است و هم اکنون وانت کارا از این طریق به فروش می رسد. همچنین در پایان نشست، او در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار Car.ir افزود گروه بهمن به دنبال ایجاد شرایطی برای راه اندازی سیستم خرید لیزینگی است و این شرکت هم اکنون در حال مذاکره با دو بانک برای مهیا کردن ملزومات این موضوع است. او همچنین تاکید داشت: با توجه به اینکه خودرو های تجاری خود محلی برای کسب درآمد هستند، داشتن شرایط فروش لیزینگی برای این دسته خودرو های کاملا ضروری و لازم است.

 
منبع Car.ir


نظرات

  • کریم کریم (31 اردیبهشت 1401 ساعت 19:53)

    ایده خوبی است ولی فقط دنبال انحصاری کردن و نفوذ در مجلس و دولت نباشد