1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. لغو طرح ترافیک از 12 ظهر امروز

لغو طرح ترافیک از 12 ظهر امروز

3 خرداد 1401
  • 0

با افزایش شاخص آلودگی هوا، معاون استانداری تهران اعلام کرد که در نتیجه تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا، مصوب شد که طرح ترافیک از ساعت 12 ظهر لغو شده و مشمول عوارض نشود.

این خبر همزمان است با اعلام اخیر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران که در مصاحبه اخیر خود، ساعت 17 را زمان مناسبی برای پایان طرح ترافیک اعلام کرده بود. با شیوع کرونا تغییرات زیادی در طرح ترافیک ایجاد و تلاش می شد تا با اعمال تغییرات در این طرح و اجرای محدودیت‌های کمتر، افراد بیشتر از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کرده و تردد آنان با وسایل حمل و نقل عمومی را کاهش بدهند. این تغییرات با جهش یافتن سویه های جدید تقویت می شد. اما نکته قابل توجه، اعمال تغییراتی است که در ساعت ورود به طرح ترافیک و خروج از آن بوده است. 

 با کاهش کرونا در سال 1401 نیز ساعت پایان طرح ترافیک کاهش پیدا کرده و به ساعت ۱۷ رسید. درحالی که به نظر می رسید حداقل برای نیمه اول سال، ساعت اجرای طرح ترافیک افزایش یابد، اما تاکنون خبری از این افزایش ساعت نشده و طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۷ ادامه یافته است.

در حال حاضر ساعت آغاز اجرای طرح ترافیک ۶:۳۰ صبح بوده و پایان آن نیز ساعت ۱۷ خواهد بود. همچنین ساکنان محدوده‌های ترافیکی می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ از یک‌بار خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ از یک‌بار ورود رایگان استفاده کنند.

منبع برنا


نظرات