1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی دو محصول جدید ایران خودرو؛ K125 و کراس لوک TF21

معرفی دو محصول جدید ایران خودرو؛ K125 و کراس لوک TF21

8 خرداد 1401
  • 3

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو خبر از طراحی و آماده سازی دو محصول جدید ایران خودرو با نام های  K125 و کراس لوک TF21 داد؛ محصولاتی که به زودی قابل ارائه خواهند بود. 

محسن رضایی منش در رابطه با این موضوع که معمولاً با وجود صرف هزینه و زمان در جهت پیش برد برنامه های توسعه، این برنامه ها با تغییر مدیرعاملان تغییر می کند، گفت: از زمان آمدن آقای خطیبی، برنامه های توسعه ای قبلی نیز ادامه داشته است، با این حال برای اینکه استایل ما حفظ شود، تغییراتی برروی استایل K125 ایجاد شده است.   

رضایی منش تأکید کرد که با وجود طراحی محصولات جدید، پروژه های قبلی نیز با همان نظم و زمان و هزینه که قبلاً در دستور کار بوده است، انجام می شود. از طرف دیگر، تمام سیاست‌گذاری ها درخصوص پروژه های جدید در وزارتخانه پایش می شود و گزارش هایی به صورت ماهانه و حضوری به وزیر اعلام می شود. 

رضایی منش در خصوص اضافه شدن دو محصول جدید به محصولات قبلی ایران خودرو گفت: در حال حاضر در راستای برنامه توسعه محصول، دو پروژه K125  و پروژه TF21  قرار است که به محصولات اضافه شود. خودروی K125 ، پروژه ای در کلاس C  و کراس اوور است. پروژه TF21 در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است.

وی می گوید در حال حاضر، مباحث مربوط به طراحی دیتیل دیزاین خودروی K125 تمام شده و قالب سازی این محصولات شروع شده است. نمونه های اولیه این خودرو تا آخر سال جاری به صورت پروتوتایپ ساخته خواهد شد. صنعتی سازی و تولید انبوه هم تا اواخر نیمه اول 1401 به نتیجه می رسد. 

 معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با اشاره به اینکه با شروع مدیریت آقای خطیبی، پروژه TF21 تصویب شده است، گفت: در تعطیلات نوروز امسال، مدل مفهومی این خودرو ساخته شد و وزیر صمت هم در روز 13 فروردین در مرکز تحقیقات ایران خودرو، از این خودرو بازدید کردند. 

رضایی منش گفت: طبق برنامه ها و سیاست های ابلاغ شده، قرار است که عرضه این محصول، طی 18 ماه آینده انجام شود. به این معنا که آماده سازی و تکمیل پروژه این محصول، از زمان شروع تا اس. او. پی می بایست مطابق با برنامه های ابلاغی آقای خطیبی، ظرف 18 ماه باید به نتیجه برسد. از این رو، طراحی دیتیل دیزاین تا آخر تیرماه به پایان خواهد رسید. 
وی در ارتباط با برخی محصولات قدیمی گفت که برنامه هایی هم برای فیس اوت شدن آنها داریم. براساس این برنامه ها، در نظر داریم که با استفاده از ظرفیت های موجود در این گروه صنعتی، تغییراتی در حوزه های جیکو فیکسچر و اتوماسیون خط انجام دهیم، که با عملی شدن این برنامه ها، این خودرو در 1402 به بازار عرضه خواهد شد. 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو گفت که ورود پروژه TF21  به کلاس خودروهای اقتصادی گفت: این تصمیم گیری براساس نیازسنجی بازار صورت گرفته است. بر این اساس، مطالعات سازمان استراتژی و نیازسنجی مبنی بر این است که پرتفوی محصولات جدید ایران خودرو، تا سال 1406 مصوب شده است. درحال حاضر نمی توان در خصوص جزئیات این موضوع سخن گفت ولی هر یک از برنامه های توسعه محصولات شرکت، در زمان مشخص شده انجام خواهد شد. 

رضایی منش درخصوص پلتفرم محصولاتی که در برنامه تولید قرار گرفته اند اعلام کرد: خودروی تارا بر مبنای پلتفرم ای کی پی 1 ( IKP1 ) بوده و محصول جدید K125 نیز بر اساس همین پلتفرم است. برخلاف تفکر برخی افراد، پلتفرم فقط شامل شاسی و بدنه خودرو نبوده و برق و شبکه، سیستم تعلیق، پاور ترین ، بدنه و تزئینات را هم در بر می گیرد. استفاده از این پلتفرم ها باید به گونه ای سازماندهی شود که بتوان هزینه تمام شده را مدیریت کرده و تا جایی که امکان دارد، آن را کاهش داد. 

رضایی منش گفت: پروژه TF21  نیز پلتفرمی از نوع P200 است؛ به خاطر همین، درصورت افزایش تیراژ این محصول، تولید محصولات 206، به دلیل عدم توانایی در پاس کردن بعضی استانداردها، مانند استاندارد ایمنی عابر پیاده، متوقف خواهد شد.



نظرات

  • حسین صفری حسین صفری (26 آبان 1402 ساعت 20:28)

    کسی نیست به این شرکت و طراحاش بگه شمارا به خدا روی جلوه ماشینها بیشتر کارکنن آخه این طرحیه که زدند. توکه کارا میکنی یه کم جلوه بهش بده.

  • . امیر . امیر (9 خرداد 1401 ساعت 14:58)

    رفیق یارو می خواست بگه من با سوادم چند تا کلمه انگلیسی بلغور کرد، تهیه کننده خبر هم یا بلد نبود ترجمه کنه یا خودشم نفهمید.
    فارسی را پاس بداریم.

  • حامد حامد (8 خرداد 1401 ساعت 21:41)

    سلام
    بعضی از کلمه ها را باید به فارسی ترجمه کنید تا ما هم متوجه شویم.
    مثل "پرتفوی محصولات" و "پاور ترین" و ...