1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چه خودروهایی به مزایده گذاشته می شوند؟

چه خودروهایی به مزایده گذاشته می شوند؟

10 خرداد 1401
  • 0

پس از انتشار ویدیویی در فضای مجازی که نشان می داد ایران خودرو، محصولات تولیدی صفر را به مزایده گذاشته است، دبیرانجمن خودروسازان در این رابطه اظهارنظر کرد و گفت: این خودروها به دلیل داشتن نقص، در مزایده عرضه می شوند.  

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروهای موجود در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی، گاهی دچار مشکلاتی، مانند نقص در بدنه می شوند. بنابراین خودروسازان، این خودروها را پس از تعمیر، به مزایده می گذارند. خودروهای مزایده ای را به دلیل نقص داشتن، نمی توان در قرعه کشی عرضه کرد. 

نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با ویدیویی که پیشتر در فضای مجازی منتشر شده بود نیز نظراتی ابراز کرد. این ویدیو حاکی از آن بود که ایران خودرو، خودروهای صفر را با کمترین نقص، برای مزایده عرضه کرده بود. 

سخنگوی ایران خودرو هم  پیش از این در واکنش به ویدیوی منتشر شده بیان کرده بود که  خودروهایی که در جریان تولید ایرادات کیفی پیدا می کنند و قابل فروش به مشتریان عادی نیستند، در مزایده قرار داده می شوند. به گفته بابک رحمانی، در پروژه های ایران خودرو و در تست ها، برخی خودروها دچار نقص می شوند؛ به همین دلیل قابلیت عرضه در قرعه کشی را ندارند.

البته باید گفت که این مزایده ها تنها به نفع خریداران نیستند و سود شرکت های مزایده گذار را هم در بر خواهند داشت. همه‌ متقاضیان خرید، برای ثبت‌ نام در مزایده، مبلغی را جهت دریافت قبض مزایده می پردازند. درواقع، شرکت کنندگان در مزایده، مبلغی را به حساب شرکت مزایده‌گذار واریز می‌کنند و در صورت برنده نشدن، شرکت این مبلغ را به شرکت‌کنندگان پس می‌دهد.



نظرات