علی رغم تکذیب خبر افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی، صاحبان این پلتفرم ها، ترفندهای جدیدی را برای افزایش قیمت به کار می برند که نارضایتی کاربران را در پی داشته است. استفاده رانندگان از روش هایی که برای افزایش قیمت به کار برده می شود، نیاز به شفاف سازی در زمینه وضعیت درآمد تاکسی های اینترنتی را الزامی می کند.
کاربرانی که از این پلتفرمها استفاده میکنند این قیمتها را منصفانه نمی دانند و به افزایش کرایهها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمیشود و رانندگان هم به عدم افزایش کرایه ها اعتراض دارند؛ افزایش قیمتی بدون ضابطه به خصوص در زمانهای پیک یا در روزهای خاص.
درواقع مشکل آنجاست که اخیراً تاکسی های اینترنتی، علاوه بر ملاک های تعیین قیمت که شامل ورودی سفر( قیمت پایه)، مدت زمان و مسافت سفر است، میزان عرضه و تقاضا را هم به عنوان عاملی تأثیرگذار در تغییر قیمت اعمال می کنند. بنابراین به نظر می رسد که باید شفاف سازی کافی در وضعیت درآمد تاکسی های اینترنتی انجام شود.
به عنوان مثال، یکی از مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسیهای اینترنتی رقم زده است، گزینهای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.
این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده که عجله دارد. این گزینه بیش از ۲۰ درصد به کرایه اصلی اضافه میکند. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمیشود و گاهی اوقات نیاز است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینههای دیگری مانند توقف در مسیر را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده بهصرفه بیاید و آن را بپذیرد.