1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تمایل به خودروی برقی؛ نقطه عطفی در بازار جهانی خودرو

تمایل به خودروی برقی؛ نقطه عطفی در بازار جهانی خودرو

12 خرداد 1401
  • 0

شرکت ارنست اند یانگ معتقد است که بیش از ۵۰ درصد از خریداران جهانی خودرو، برای اولین بار خودروهای الکتریکی را در اولویت خرید خود قرار داده اند؛ این به معنای گرایش بیش از نیمی از متقاضیان خرید خودرو در سراسر جهان به این نوع خودرو است.

برای اولین بار 50 درصد از افرادی که قصد خرید خودرو دارند، بیشتر تمایل دارند که یک خودروی برقی بخرند. شاخص تحرک مصرف کننده شرکت ارنست اند یانگ بیانگر آن است که نزدیک به 52 درصد از خریداران خودرو، ترجیح می دهند که خودروی برقی بخرند. به این معنا که متقاضیان خرید خودروی برقی، طی دو سال گذشته، 22 درصد افزایش داشته است.

براساس نتایج یک نظرسنجی که در بین 13هزارنفر در 18 کشور انجام شد، اکثر مصرف کنندگان خودروهای برقی را به دلیل نگرانی در مورد مشکلات زیست محیطی، ترجیح می دهند. همچنین شرکت ارنست اند یانگ هم اعلام کرده است که مجازات ها به دلیل احتراق داخلی هم به عنوان یک نگرانی مطرح شده است. 

این نتایج را می توان به عنوان نقطه عطفی در بازار جهانی خودرو دانست. امروزه، شمار افرادی که نگرانی های اجتماعی و زیست محیطی دارند، به سرعت در حال افزایش است؛ این نگرانی، مهمترین عامل ترغیب خریداران برای خرید خودروی الکتریکی است. 

این شرکت همچنین اعلام کرده است که برخی کشورها تعهد بیشتری به خرید خودروی برقی داشته اند. ایتالیا، چین و کره جنوبی در صدر این کشورها قرار دارند؛ این درحالی است که ایالات متحده آمریکا و استرالیا کمترین تعهد را از خود نشان داده اند. در سنگاپور، کشوری که توسعه قابل توجهی را در سال های اخیر تجربه می کند، 56 درصد از خریداران خودرو، تمایل به خرید خودروی برقی دارند.  

 بلومبرگ گزارش می کند که نزدیک به ۸۸ درصد از کسانی که قصد خرید خودروهای برقی دارند، مایل هستند که حق بیمه پرداخت کنند و ۳۵ درصد از آنها مایل به پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی یا بیشتر از این مقدار هستند.

براساس این آمار، مصرف کنندگان خودروی برقی که پیشتر هم خودروی برقی داشته اند، کمتر نگران مسافتی هستند که خودروها با یک بار شارژ کردن، باید طی کنند. همچنین 27 درصد از مالکان خودروهای الکتریکی در مقایسه با 36 درصد از کسانی که تاکنون خودروی برقی نداشته اند، نگران زیرساخت شارژ هستند. 

منبع ایسنا


نظرات