1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. لوازم یدکی خودرو در لیست بیشترین کالاهای قاچاقی

لوازم یدکی خودرو در لیست بیشترین کالاهای قاچاقی

16 خرداد 1401
  • 0

طبق اعلام معاون نظارت و بازرسی وزارت صمت استان تهران، در اردیبهشت سال جاری تعداد 7 هزار و 125 کالای قاچاق یافت شده است که در این میان، لوازم یدکی خودرو جزو بیشترین کالاهای قاچاقی بوده است.

سعید محمدی پور، معاون نظارت و بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با انجام ۵۶ هزار و ۴۰۸ عملیات بازرسی در اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از 7هزار کالای قاچاقی یافت شده که از این میزان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، سیگار و مواد دخانی بالاترین رقم را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به تغییر نظام پرداخت یارانه‌ها، بازرسی‌هایی با هدف بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، انبارها، سوپر مارکتها و نظایر آن درسراسر کشور انجام شد و بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی در استان تهران نیز افزایش یافت که دراین راستا تعداد ۶۶۶۷ پرونده تخلف به ارزش ۱۶۷۷میلیارد تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل و جهت بررسی و تعیین تکلیف به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت می گوید که در این مدت، ۷۱۲۵ مورد بازرسی انجام شده است که بیشترین کالاهای قاچاقی کشف شده، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، سیگار و مواد دخانی را شامل می شوند.

به گفته محمدی پور در ماه گذشته، تعداد ۵۰۴۷ مورد گشت مشترک بازرسی با تشکیل ۱۴۴۸ پرونده تخلف با همکاری فرمانداری ها، اتاق اصناف، بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی در استان تهران انجام شده و برای نظارت بر سامانه جامع انبارها نیز تعداد ۳۷۰ بازرسی انجام و ۲۸۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان در استان تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به دریافت ۶۹۵۲ مورد شکایات به صورت حضوری و تلفنی، از مردم خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

 
منبع ایسنا


نظرات