1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. لکسوس از نسل جدید پرفروش ترین محصول خود رونمایی کرد

لکسوس از نسل جدید پرفروش ترین محصول خود رونمایی کرد

17 خرداد 1401
  • 0

لکسوس از نسل جدید شاسی بلند پرفروش خود، با نام RX رونمایی کرد. این شاسی بلند که پرفروش ترین خودروی لکسوس به شمار می رود، مجهز به قوای محرکه هیبرید - الکتریکی است. RX جدید، شکل مدل قبلی را حفظ کرده، اما با کشید‌ه‌تر شدن کاپوت و کاهش ارتفاع، ظاهر ماشین  اسپرت تر به نظر می رسد. همچنین در مدل جدید، جلوپنجره و چراغ‌ها نیز با سبک مدل‌های جدید کارخانه طراحی شده است.

کابین این خودروی ژاپنی کاملا جدید است و مهم‌ترین تغییر مدل جدید را می توان نمایشگر ۱۴ اینچی روی داشبورد و سیستم جدیدی دانست که راننده به وسیله آن، قسمت های مختلف را کنترل می‌کند. این سیستم در مدل کنونی RX با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

لکسوس از نسل جدید پرفروش ترین محصول خود رونمایی کرد.webp
 

سیستم جدید همچنین قادر است که فرمان‌های صوتی راننده را اجرا کند، دائماً به اینترنت وصل است و وضعیت ترافیک را به راننده اطلاع می‌دهد. به علاوه، به یک برنامه برای تلفن‌های همراه مجهز شده که علاوه بر نمایش اطلاعات خودرو با آن می‌توان فعالیت هایی مانند قفل کردن در یا شارژ کردن باتری را از فاصله دور انجام داد.

قوی‌ترین مدل RX، موتور هیبرید چهار سیلندری دارد که ۳۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ ماشین زیر شش ثانیه است. لکسوس یک مدل هیبرید ضعیف‌تر هم دارد، اما تمرکز کارخانه مخصوصا در بازار اروپا بر فروش مدل هیبرید-الکتریکی است که می‌تواند با نیروی باتری تا ۶۵ کیلومتر حرکت کند.

لکسوس در آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به اروپا دارد. مدل کنونی RX نیز با شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی رقابت می‌کند، در رده‌بندی فروش اروپا رتبه سیزدهم را داراست. فروش این مدل در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه بود. خودروی بنز با فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاه از مدل GLE پرفروش‌ترین ماشین در این بخش بازار محسوب می شود.



نظرات