مشخصات کامل نسل جدید هوندا HR-V

19 خرداد 140118:00
3 دقیقه


مشخصات کامل نسل جدید هوندا HR-V

پس از پیش‌نمایشی که چندی پیش ارائه شد، هوندا نسل جدید HR-V را به‌طور کامل برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی این خودرو کاملاً با چیزی که در اروپا عرضه می‌شود متفاوت است زیرا آمریکایی‌ها به خودروی بزرگ‌تری نسبت به نسخهٔ اروپایی نیاز دارند. به همین دلیل، HR-V مخصوص بازار آمریکای شمالی برخلاف نسخهٔ اروپایی که بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک ساب‌کامپکت جاز ساخته شده است، از پلت‌فرم نسل جدید سیویک استفاده می‌کند.

نسل جدید HR-V آمریکایی ۲۳۹ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. قیمت این خودرو در بازار ایالات‌متحده بدون احتساب هزینهٔ ۱,۲۴۵ دلاری حمل تا مقصد، از ۲۳,۶۵۰ دلار شروع و به ۲۸,۹۵۰ دلار ختم می‌شود. این ابعاد و قیمت، HR-V را به برادر بزرگ‌تر خود یعنی CR-V بسیار نزدیک‌تر می‌کند زیرا قیمت این کراس‌اوور کامپکت از ۲۶,۸۰۰ دلار شروع می‌شود. البته نسل بعدی CR-V که سال آینده به بازار خواهد آمد احتمالاً از لحاظ ابعاد و قیمت افزایش خواهد داشت.

نسل جدید HR-V فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر عرضه می‌شود که از سیویک گرفته شده و ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد ۱۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر از موتور ۱.۸ لیتری نسل قبلی بیشتر هستند اما در HR-V برخلاف سیویک خبری از موتور ۱.۵ لیتری توربو یا گیربکس دستی نیست و نیروی موتور توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۱,۵۰۰ دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود.

به گفتهٔ هوندا، سامانهٔ چهارچرخ محرک HR-V جدید می‌تواند در شرایط لغزنده نسبت به نسل قبلی نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب ارسال کند. همچنین تمام نسخه‌های این خودرو صرف‌نظر از محرک جلو یا چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها مجهز هستند. کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ این کراس‌اوور جدید ژاپنی در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۸.۴ لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.

اشتراک با سیویک در داخل HR-V جدید هم به‌وضوح دیده می‌شود و در اینجا نیز نوار لانه‌زنبوری روی دریچه‌های تهویه، کنترل‌های دوار سیستم تهویه و نمایشگر تبلت مانند در بالای داشبورد دیده می‌شود. البته با نگاهی دقیق‌تر می‌توان تفاوت‌هایی با سیویک در چیدمان کنسول و دکمه‌ها را مشاهده کرد. در تیپ پایهٔ LX و همین‌طور تیپ اسپرت با قیمت ۲۵,۶۵۰ دلار، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۷ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ EX-L با قیمت ۲۷,۴۵۰ دلار، نمایشگر مرکزی به ۹ اینچی ارتقاء پیدا می‌کند و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به لیست تجهیزات افزوده می‌شود.

هرچند این HR-V جدید مخصوص بازار ایالات‌متحده است اما هوندا قصد دارد در آینده این خودرو را با نام ZR-V در چین و اروپا هم عرضه کند.

منبع: پدال