1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراری خط تولید ویژه خودروهای هیبریدی و الکتریکی افتتاح می کند

فراری خط تولید ویژه خودروهای هیبریدی و الکتریکی افتتاح می کند

23 خرداد 1401
  • 0

فراری برنامه‌های گسترده ای برای افزایش توسعه کارخانه خود در شمال ایتالیا دارد. این پروژه به عنوان بخشی از استراتژی الکتریکی‌سازی فراری انجام خواهد شد. برخی می‌گویند برنامه‌های الکتریکی‌سازی این برند جذاب هفته آینده منتشر خواهد شد. فراری قطعه زمینی را در اطراف کارخانه مارانللو خریده و فعالیت های اولیه برای افتتاح سومین خط تولید مخصوص خودروهای هیبریدی و الکتریکی را انجام داده است.

فراری خط تولید ویژه خودروهای هیبریدی و الکتریکی افتتاح می کند.webp

احتمالاً برنامه گسترش تأسیسات این خودروساز شامل افتتاح یک مرکز تحقیق و توسعه جدید نیز خواهد بود. ایتالیایی‌ها طی روزهای آینده این پروژه را برجسته خواهند کرد و به نظر می رسد، «بندتو ویگنا» مدیر اجرایی فراری جزئیات استراتژی الکتریکی این شرکت برای چهار سال آینده را اعلام کند. وظیفه این مدیر ارشد سرعت دادن به برنامه‌های الکتریکی سازی فراری و تغییر مسیر از نیروگاه‌های ۱۲ سیلندر به سمت قوای محرکه پاک‌تر خواهد بود.

با اینکه سخنگوی فراری از پاسخ دادن به این اخبار خودداری کرده است، اما سهام فراری در آمریکا خبر از رشد ۱.۳ درصدی را می‌دهد. این خودروساز مدت‌ها قبل از آن که وارد بورس شود یکی از ارزشمندترین برندهای دنیا بوده ولی ارزش سهام آن در ماه‌های اخیر به خاطر نگرانی‌هایی درباره استارت دیرهنگام در بازی الکتریکی‌ها و هزینه‌های مربوط به این استراتژی کاهش داشته است. سهام فراری در سال جاری افت ۲۲ درصدی در میلان را نشان داد.

3فراری خط تولید ویژه خودروهای هیبریدی و الکتریکی افتتاح می کند.webp

چند ماه بعد از آن که ویگنا به سمت مدیرعاملی فراری انتخاب شد، این خودروساز تغییراتی ساختاری را شروع کرد و تعدادی از مدیران آن تغییر کرد. این شرکت همچنین با شرکت سازنده چیپ ها یعنی کوالکام وارد همکاری شد تا کاکپیت های دیجیتالی‌تری را بسازد. ویگنا در شرکت STMicro مسئول قسمتی بود که حسگرهای آیفون و سیستم‌های ناوبری خودروسازان را تولید می‌کرد. فراری در سال ۲۰۲۵ اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری سنگینی روی این استراتژی صورت گیرد. همچنین کارشناسان هشدار می‌دهند شاید سرمایه‌گذاران از میزان سرمایه موردنیاز برای گسترش فعالیت‌های فراری سورپرایز شوند. یکی دیگر از کارشناسان صنعت خودرو می گوید

فراری در سال‌های اخیر خیلی استثنایی عمل نکرده است و درآمدهای آن با هزینه‌ها سربه‌سر بوده‌اند و رقبا بازی را بالا برده‌اند. جلسه آتی سرمایه‌گذاران یک فرصت مناسب برای ادعای پادشاهی فراری و درکی بهتر از چرایی سپردن سکان هدایت این برند به ویگنا خواهد بود.

 
منبع پدال


نظرات