1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ده هزار دستگاه خودرو به جانبازان و خانواده شهدا اختصاص می یابد

ده هزار دستگاه خودرو به جانبازان و خانواده شهدا اختصاص می یابد

24 خرداد 1401
  • 1

سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: ۱۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات دوخودروساز ایران خودرو و سایپا به جانبازان و خانواده شهدا تخصیص داده می شود.

جعفر واحدی در این رابطه گفت: بر اساس قانون بودجه سال 1401، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است توسط شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود به تعداد 10 هزار دستگاه خودرو نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان 50 درصد و بیشتر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط 5 ساله و کارمزد 4 درصد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره 16 اقدام کند.

وی در ادامه گفت: این قانون مربوط به جانبازانی است که خودرو ندارند و تاکنون با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران خودرویی دریافت نکرده اند، اما جانبازان 70 درصد از این شرایط مستثنی هستند و در صورتی که مالک خودرو باشند نیز می‌توانند نسبت به دریافت محصولات این دوخودروساز با روش اعلام شده، اقدام نمایند.

سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از آنجا که تعداد، نوع خودرو و شروط اعلام‌شده است، باید هماهنگی‌های لازم برای معرفی ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارتخانه صمت، خودروسازان و سیستم بانکی انجام شود. تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 16 به بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

اسفند ماه سال گذشته، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای (ط) و (ی) و بند الحاقی یک تبصره ۷ ماده واحده این لایحه با اصلاحاتی موافقت کردند.

در بند ط تبصره ۷ این لایحه آورده شده است که :

 وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است که نسبت به واگذاری مجوزها و معادن از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

همچنین دولت موظف است سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یکبار به منطقه ای که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت های آن اختصاص و گزارش آن را به مجلس ارائه کند. همچنین در جهت اجرای قانون پرداخت یک درصد از فروش معادن بابت اصلاح خرابی های وارده به منابع طبیعی گزارش اقدامات صورت گرفته را دو ماه یک بار به مجلس ارائه دهد.

براساس بند ی تبصره ۷ ماده واحده این لایحه؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهداء جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر دارای محدودیت­های جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه درصد(۵۰%) تا هفتاد درصد (۷۰%) با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنجساله و کارمزد چهاردرصد(۴%) اقدام کند.

 


نظرات

  • یکی یکی (24 خرداد 1401 ساعت 17:40)

    حالا یادشون افتاده ب همه ماشین بدن غیر مردم عادی.
    گیری کردیم