فراری خودروهای الکتریکی منحصر به فرد می سازد

26 خرداد 140118:00
4 دقیقه


فراری خودروهای الکتریکی منحصر به فرد می سازد

این خودروساز لوکس روز پنجشنبه به سرمایه گذاران گفت که مدل های الکتریکی و هیبریدی باید تا سال 2030، هشتاد درصد از فروش این شرکت را تشکیل دهند و قول داد که خودروهای « منحصر به فردتری» تولید کند؛ زیرا باعث تغییر ارزشمندی به سمت رانندگی با آلایندگی صفر می شود.

بندتو ویگنا، مدیر اجرایی، روز پنجشنبه هنگام رونمایی از طرح تجاری جدید شرکت که مدت ها در انتظارش بود، گفت: ما معتقدیم که می توانیم از موتور الکتریکی برای بهبود عملکرد خودروهای خود استفاده کنیم.

فراری وعده خودروهای الکتریکی منحصربه فردتر می دهد 2.jpg

مانند دیگر خودروسازان اسپورت، چالش فراری فراتر از سرمایه‌گذاری کلان مورد نیاز برای توسعه مدل‌های الکتریکی است که می‌تواند با عملکرد بالای پیشینیان سوخت فسیلی مطابقت داشته باشد؛ باتری‌های خودروی الکتریکی (EV) امروزی نمی‌توانند قدرت پایدار یک خودروی اسپرت موتور احتراقی را ارائه کنند.

جان الکان، رئیس شرکت، در سخنان افتتاحیه گفت: هر کاری که ما انجام می‌دهیم همیشه بر متمایز بودن فراری بودن متمرکز است. «مجموعه امکانات و تجهیزات الکتریکی و هیبریدی به ما این امکان را می‌دهد که خودروهای منحصربه‌فردتری بسازیم.

در همین حال، فراری اعلام کرد که اولین خودروی اسپورت خود را - با موتور 12 سیلندر سنگین و گاز سوز - در سپتامبر امسال رونمایی خواهد کرد.

ویگنا برنامه های این خودروساز ایتالیایی برای عرضه اولین مدل برقی خود را در سال 2025 تایید کرد و فراری اعلام کرد که 15 مدل جدید را از سال 2023 تا 2026 روانه بازار خواهد کرد.

وی گفت : این شرکت انتظار دارد خودروهای تمام الکتریکی 5 درصد از فروش را در سال 2025 و 40 درصد در سال 2030 را تشکیل دهند. مدل های هیبریدی باید از 20 درصد در سال 2021 به 55 درصد از فروش در سال 2025 افزایش یابد، قبل از اینکه در سال 2030 به 40 درصد کاهش یابد.

فراری وعده خودروهای الکتریکی منحصربه فردتر می دهد3.jpg

ویگنا همچنین بیان کرد: فراری موتورهای الکتریکی، اینورترها و ماژول‌های باتری خود را برای مدل‌های الکتریکی خود در خط مونتاژ جدید در کارخانه خود در مارانلو، ایتالیا توسعه و خواهد ساخت، در حالی که قطعات غیر هسته‌ای را به شرکای خود واگذار خواهد کرد.

وی ادامه داد که این شرکت انتظار دارد خودروهای تمام الکتریکی 5 درصد از فروش را در سال 2025 و 40 درصد در سال 2030 را تشکیل دهند. مدل های هیبریدی باید از 20 درصد در سال 2021 به 55 درصد از فروش در سال 2025 افزایش یابد، قبل از اینکه در سال 2030 به 40 درصد کاهش یابد.

ویگنا گفت فراری موتورهای الکتریکی، اینورترها و ماژول‌های باتری خود را برای مدل‌های الکتریکی خود در خط مونتاژ جدید در کارخانه خود در مارانلو، ایتالیا توسعه و خواهد ساخت، در حالی که قطعات غیر هسته‌ای را به شرکای خود واگذار خواهد کرد.

وی گفت که این خودروساز در حال همکاری با سازندگان باتری برای تحقیق در مورد نسل بعدی باتری های حالت جامد است که می تواند انرژی بیشتری نسبت به باتری های معمولی امروزی برای مدل های الکتریکی خود ذخیره کند.

بر اساس برآوردهای این صنعت، خودروسازان بزرگ در مواجهه با ممنوعیت های قریب الوقوع خودروهای سوخت فسیلی در اروپا و چین، متعهد شده اند که تا سال 2025 بیش از 250 میلیارد دلار برای تغییر مسیر به سمت برقی شدن هزینه کنند.

فراری گفت که انتظار دارد تا سال 2026، 4.4 میلیارد یورو (4.58 میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند که بیشتر آن در توسعه محصول است، در حالی که EBITDA (درآمد اصلی) تا آن سال 2.5-2.7 میلیارد یورو خواهد بود. دستورالعمل فعلی فراری برای سال 2022 برای EBITDA تعدیل شده 1.65-1.70 میلیارد یورو است.

 
منبع: رویترز